Zomercheck bij de Renault dealer - advies gevraagd
- Mouser267
- forum starter
- Contacteer:
Re: Zomercheck bij de Renault dealer - advies gevraagd
Als die achterlichten ook bij een andere garage aan het licht zijn gekomen, zou ik daar wel wat aan gaan doen. Als het wiellager geluid maakt tijdens het rijden, zou ik die ook vervangen. Verder is het vast niet erg noodzakelijk om de andere dingen gelijk aan te pakken, anders had de andere garage dat ook wel gezegd.
Trotse eigenaresse van een Renault Clio 1.4 RN MAX uit 2000.
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
De "onmiddelijk herstellen" punten laten checken en, indien ook daar geconstateerd, uitvoeren bij een andere garage.
De rest is voor de APK straks. Kan je vast een beetje sparen.
De rest is voor de APK straks. Kan je vast een beetje sparen.

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Wat men hierboven zegt, alleen moet je er niet vanuit gaan dat er uberhaupt wat gechecked word bij een kleine beurt...
Check je remschijven eens. er mag een halve cm aan de zijkanten wat roestig zien, dat deel raken de remblokken niet. Maar rij eerst even een stuk waarbij je ook af en toe flink remmen moet. Zijn daarna de remschijven voor meer dan 25 procent nog steeds roestig, maak dan de remmen een keer schoon en probeer het nog een keer. Hoe? Kijk hier: https://clioclub.info/viewtopic.php?f=14&t=6858
De accu kom je gauw genoeg achter wanneer die het heeft begeven, je auto gaat slecht starten. De startmotor krijgt dan te weinig power.
En het lager. Die moet je dan duidelijk horen zingen wanneer die versleten is. Luister maar eens goed en, zoals gezegd, ga voor een second opinion wanneer je het niet vertrouwd.
De accu kom je gauw genoeg achter wanneer die het heeft begeven, je auto gaat slecht starten. De startmotor krijgt dan te weinig power.
En het lager. Die moet je dan duidelijk horen zingen wanneer die versleten is. Luister maar eens goed en, zoals gezegd, ga voor een second opinion wanneer je het niet vertrouwd.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Slechte massa kan voor veel problemen zorgen, hele rare ook. Het meeknipperen is er een van maar het is best zelf te doen hoor. 
Bekleding los, lamp losdraaien en je kunt er al bij. Even licht opschuren, wat WD40 erop en klaar.
Wiellager, als je het gaat horen, laat het direct vervangen dat is eigenlijk het enige advies
Remmen, ja ze schijnen die alleen op de remmenbank te controleren bij de APK en visueel even kijken. Maar zolang het geen zwarte apk is en de auto er gewoon doorheen komt remt ie goed. Daar is die remmenbank tenslotte voor.
Dealer houd ook 3 mm aan als vervangingstermijn, heb ik laatst met mijn oma haar Peugeot gezien. Die had 3,5 mm.....ja dat is voor haar dus nog een halfjaar rijden. Beide achterbanden vervangen.....beetje zonde.
Dus niet schokkend, je weet alvast wat er mee kan worden genomen de komende beurt.

Bekleding los, lamp losdraaien en je kunt er al bij. Even licht opschuren, wat WD40 erop en klaar.
Wiellager, als je het gaat horen, laat het direct vervangen dat is eigenlijk het enige advies
Remmen, ja ze schijnen die alleen op de remmenbank te controleren bij de APK en visueel even kijken. Maar zolang het geen zwarte apk is en de auto er gewoon doorheen komt remt ie goed. Daar is die remmenbank tenslotte voor.
Dealer houd ook 3 mm aan als vervangingstermijn, heb ik laatst met mijn oma haar Peugeot gezien. Die had 3,5 mm.....ja dat is voor haar dus nog een halfjaar rijden. Beide achterbanden vervangen.....beetje zonde.
Dus niet schokkend, je weet alvast wat er mee kan worden genomen de komende beurt.