Uitlaatspruitstuk

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
rupke72
forum starter
Contacteer:

Re: Uitlaatspruitstuk

Bericht door rupke72 »

2 RS spruitstuk heeft natuurlijk ook een flexibel gedeelte want zonder is idd geen optie maar dit flexibel gedeelte van de 2 is gewoon beter/ anders dan dat van de 3.
Ktec spruitstuk heeft zelfde flexibele gedeelte als origineel dus daar schiet je niet veel mee op.
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Daarbij heeft het 3 spruitstuk ook een andere samenstelling qua metalen, tegenwoordig is alles gewichtsbesparing dus 3 spruitstuk heeft men lichtere metalen gebruikt, 2 spruitstuk is dan ook zwaarder maar ook gewoon ouderwets stevig. Niet alleen flexibele gedeelte gaat vaak kapot bij 3 maar scheurt ook regelmatig boven bij motorblok in.
Tevens ben je bij 2 spruitstuk ook gelijk verlost van de pre-kat en heeft ’t een grotere diameter dus een betere doorstroming en je hebt gelijk een sport kat en dat allemaal niet duurder dan een origineel spruitstuk. In mijn ogen heeft deze oplossing alleen maar voordelen
remcors
forum starter
Contacteer:

Bericht door remcors »

Dit is volgens k tec site hun manifold. Ziet er wel goed uit. Kan alleen weinig van vinden ook niet in the uk
Bijlagen
manifold-4_f.jpg
manifold-4_f.jpg (28.66 KiB) 4395 keer bekeken
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Mij stond de prijs tegen en het feit dat het nog steeds een zelfde soort flexibel gedeelte heeft als het originele 3 spruitstuk.
Stevigheid/degelijkheid kan ik niet over oordelen maar gezien hun reputatie zal dat wel goed zitten, pre-cat is hier ook niet aanwezig. Maar was veel goedkoper uit met mijn huidige oplossing dus daarvoor gekozen ( dat was dan ook nog eens inclusief sport kat)
remcors
forum starter
Contacteer:

Bericht door remcors »

Jouw oplossing klinkt zeker goed zeker gezien de prijs.
Maar dan moet ik ook zo clio 2 spruitstuk op de kop kunnen tikken. Zijn alle spruitstukken van de 2 rs het zelfde of nog verschil tussen 172 en 182 pk?
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Volgens mij moet je een 182 hebben maar dat weet ik niet zeker. Als je 't laat doen hoef je zelf niks te regelen of wil je 't zelf doen?
remcors
forum starter
Contacteer:

Bericht door remcors »

Nee dat kan ik allemaal niet zelf helaas.

Waar heb je het laten doen?
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Bij de Veban. Meen gehoord te hebben dat VKV er ook ervaring mee heeft maar dat weet ik dus niet zeker.
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tutuur »

Goed om te horen dat de remap nog steeds bevalt! Ooit nog de oorzaak van het bokken kunnen vinden?
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Nee helaas. Heeft ie maar af en toe, in lage toeren heb ik het gevoel dat ie af en toe niet lekker oppakt. Had ik van tevoren ook wel eens dus denk dat de remap dit alleen versterkt heeft.
Zouden de penbobines of injectoren een oorzaak kunnen zijn?
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tutuur »

Eerlijk gezegd geen id, kan van alles zijn maar dat is nogal lastig te beoordelen zonder het zelf gevoeld/gehoord re hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”