Hallo,
Om te beginnen ben ik best wel een leek wat betreft car audio, en kom ik er dus totaal niet uit.
Ik heb 2 subwoofers via mijn zwager gekregen van Jensen.
Nu ben ik opzoek naar kant en klare behuizing voor deze 2 zodat ik die erin kan gooien. Nu weet ik alleen niet hoeveel liter de behuizing moet zijn. Na een beetje rond gekeken te hebben op het internet en wat berekeningen gedaan kwam ik uit op een behuizing voor beide subwoofers samen van 240L. Dit leek mij wel erg veel en vandaar ook deze vraag.
Gegevens van de subwoofer
Merk: Jensen USA 300
Inch: 12"
Nomimal diameter: 300
Effective cone area : 260
Frequency range 30-2.5k HZ
Nominal Impendace 4 Ohm
RE 3.10 Ohm
fs: 44 hz
QMS : 5.30
QES : 0.82
QTS : 0.71
VAS : 54.79 L
CMS: 0.14
Mms: 94g
Dat zijn bijna alle gegevens die op het bijgeleverde blaadje staan.
Nu was het idee, om de subwoofers op een 4 kanaals versterker te doen, en daarnaast nog een 4 kanaals versterker voor de andere boxen.
Maar nu heb ik dus geen idee welke soort kist en hoeveel de inhoud daarvan moet zijn. Mijn vraag is dus is er iemand die mij hiermee kan helpen. Zelf bouwen heb ik geen tijd voor en is in mijn ogen te veel moeite. Ik wil gewoon die subs erin hebben;)
Mijn dank is groot als je me kan helpen!
Subwoofer behuizing HELP
Re: Subwoofer behuizing HELP
Ik zou gaan voor een 2 x 12" kist met 2 x 32 liter. Ben je ongeveer rond de 80 euro kwijt. Dit is wel een gesloten kist. Wil je een Bass-Reflex kist dan 2 x 42 liter voor ongeveer 120 euro. Zelf maken is altijd goedkoper, maar als je daar de tijd niet voor hebt schiet dat niet op. Hoop dat je hier wat aan hebt.