Focal Music Premium Clio IV

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Azur91
forum starter
Contacteer:

Focal Music Premium Clio IV

Bericht door Azur91 »

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een Clio IV estate gekocht en hier wil ik het Focal Music Premium systeem in gaan bouwen.

Het enige is: Ik weet niet hoe het klinkt en de dealer (Dorzo in Vlaardingen) kon mij er weinig over vertellen omdat zij het nog niet (vaak) verkocht hebben.

Nu is mijn vraag: Is er iemand op dit forum die deze set (dus de 6 speakers met de bijbehorende subwoofer) in zijn of haar auto heeft liggen?
En als je in de buurt van Den Haag/Rotterdam woont of werkt, kan ik een keer langskomen om te luisteren wat het effect is van deze set?

Ik wil namelijk wel meer dan de huidige bass reflex set (die nogal tegenvalt) maar ik wil geen geld uitgeven aan marginale effecten.

Alvast bedankt!
bartjuh46
beginner
Contacteer:

Re: Focal Music Premium Clio IV

Bericht door bartjuh46 »

Setje klinkt best goed , houd er wel rekening mee dat het klote werk is om in te bouwen(goed de beschrijving volgen).
De speakers klinken echt 10x beter als de originele maar vin de subwoofer een beetje tegen vallen

Hoop dat ik je er iets verder mee help
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=27&t=3393" onclick="window.open(this.href);return false;

eigen projectje
Azur91
forum starter
Contacteer:

Bericht door Azur91 »

Ja dat helpt mij zeker verder!

Ik heb veel vertrouwen in andere boxen, alleen wat mij tegenvalt van de sub is dat deze niet dieper gaat dan 45 Hz. Mijn voorgaande subwoofer (die ik nog heb liggen) is van hetzelfde inbouwformaat maar die begint al bij 15 Hz en dat is nou net het lekker van een sub.

In mijn vorige-vorige-vorige auto overigens een 4x 250 watt versterker met een tube-subwoofer (gebrugt op 2 kanalen) en die begon al op 5 Hz en dat was wel echt een feest!

Het hoeft in deze clio alleen geen discohok te worden, maar wel beter dan origineel.

Heb je de set er zelf ook in zitten?
bartjuh46
beginner
Contacteer:

Bericht door bartjuh46 »

Nee heb deze set zelf niet maar heb al twee keer zon set ingebouwd.
Ik werk namelijk bij een Renault dealer en verzorg daar alle afleveringen van nieuwe en gebruikte autos
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=27&t=3393" onclick="window.open(this.href);return false;

eigen projectje
Azur91
forum starter
Contacteer:

Bericht door Azur91 »

Aha! Ik hoop dat er dan misschien iemand is die deze set heeft, want ik ben wel benieuwd of het voor mij voldoende is....
bartjuh46
beginner
Contacteer:

Bericht door bartjuh46 »

Bk11 hier op het forum heeft zon set er in zitten misschien dat hij je meer kan vertellen

eigen projectje
djjeroom
beginner
Contacteer:

Bericht door djjeroom »

Ik heb sinds deze week de Focal Music Premium 6.1 in mijn Estate uit 2016. Door de Renault garage achter in de dubbele bodem laten inbouwen overigens. Dat is volgens mij de beste plek voor deze versterker/sub.

Omdat de sub verwerkt zit in de versterker en de versterker nog kleiner is dan vergelijkbare versterkers, was ik erg sceptisch. Van garage uit klonk de nieuwe set niet echt veel belovend. Daarom durf ik te zeggen dat de in de handleiding aangegeven instellingen erg tegenvallen. Gelukkig dat ik wat ervaring heb met afstellen van car audio, want dat heb je hier wel nodig. De versterker is alleen voor de speakers voor en de sub. De andere speakers zitten op de radio aangesloten.

Nu alles naar mijn smaak is afgesteld kan in concluderen dat ik erg onder de indruk ben van dit starters setje. Je kan het natuurlijk niet vergelijken met grotere versterkers en sub-kisten, maar dit setje is een echte serieuze upgrade van het standaard audiosysteem.

Het is raadzaam om eerst de speakers achter af te stellen als de versterker nog uit staat. Dit kan je doen door de radio aan te zetten zonder dat het contact aan staat. Als je dan de radio op maximaal zet zouden er geen vervormingen hoorbaar mogen zijn. Dit gebeurd echter al vrij snel bij de lage freq. Mijn instellingen op de radio zijn uiteindelijk terecht gekomen op:
Bass: -4
Mid: 0
High: +1

Daarna heb ik de versterker aangezet en als volgt ingesteld:

Front:
Gain op 1/3
High-pass op 65 Hz

Sub:
Gain op 2/3
Subsonic op 35 Hz
Bass-boost op +8dB
Low-pass op 80 Hz

Ik hoop dat men hier wat aan heeft.

Ps. Ik las in deze topic over lagere freq. dan 20 Hz......dat kan men niet horen? Ons gehoor kan pas vanaf 20 Hz horen. Alles lager voelt men alleen. Ook worden, van nagenoeg alle commerciele tracks, de freq. lager dan 30Hz weggefiltered tijdens de mastering.

See Yah,

Jerome
Dynamique Estate 2016 Ivoire
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”