Versleten motorsteunen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
thijssie
forum starter
Contacteer:

Versleten motorsteunen

Bericht door thijssie »

Na vele probleemloze kilometers heb ik helaas een probleempje met de Clio :thumbsdown:
Al voor een langere tijd had ik wat speling op het blok zitten, kantelde voor mijn gevoel erg veel, door beetje met het gas te spelen was hier goed mee te rijden.
Ook de versnellingsbak lijkt een beetje los in zijn rubbers te hangen. (bak zelf schakelt nog als nieuw)

Helaas lijken de motorsteunen nu echt versleten, wanneer ik gas geef gaat alles prima, echter wanneer ik vervolgens het gaspedaal loslaat, en het blok dus kantelt, hoor ik rare geluiden alsof iets ergens tegen aan schuurt.
Dit is zowel in versnelling, in zijn vrij met koppeling omhoog, en met koppeling ingetrapt. Hiermee is het (denk ik) uit te sluiten dat het iets van de motor is.

Daarnaast hoor ik een soort "klonkend" geluid bij aangrijpen van koppeling of wanneer ik gas geef / verminder (waarschijnlijk door kantelen motor).

Klopt het inderdaad dat bovenstaande een veel voorkomend probleem is bij versleten motorsteunen?
Heeft iemand eerder deze laten vervangen en wat zijn de kosten van een dergelijke reparatie?

Project topic van de clio: http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 27&t=14801

Specs: 1.2 16V - 75 PK met 136.000km
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Versleten motorsteunen

Bericht door mox »

https://www.youtube.com/watch?v=e9xklH2OGMk

Ik heb hier nog wel een motorsteun ("hondebot") liggen, nummer 8200151995. Weet niet of hij bij jou past. Ooit voor niets vervangen; gerammel kwam bij mij ergens anders vandaan. Vervangen is echt 1 minuut werk.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
thijssie
forum starter
Contacteer:

Bericht door thijssie »

Probleem is opgelost!
Bleek een lekke ashoes te zijn waardoor er erg enge geluiden vanuit de aandrijflijn kwam bij bepaalde belasting.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Mooi dat het opgelost is en bedankt dat je het hier nog even af komt melden :thumbsup:
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”