Welke H7 verlichting heb jij in jou Clio zitten en ledjes?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Welke H7 verlichting heb jij in jou Clio zitten en ledje

Bericht door Vinnie »

Estate schreef:Ik ben op zoek naar een oplossing, niet naar commentaar op mijn vraag of schrijfstijl. Misschien toch niet het juiste forum gekozen....
We zijn hier om elkaar te helpen, niet om elkaar uit te branden. Daar is inderdaad een ander forum voor. :wink:

Een lamp hoort ca. 2 jaar mee te gaan, afhankelijk van brand uren.
Welke lampen gaan er kapot, steeds verschillende of steefs dezelfde?
Welke lampen gebruik je en raak je met blote handen het glas aan of gebruik je een nieuwe doek?
Groeten, Vincent.
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

s_jansen66 schreef:Wilbee, ik ben benieuwd hoe je die leds in de unit krijgt! Meestal zit er nog zo'n heatsink aan die het wel allemaal erg krap maakt.

Zou je misschien een foto van het resultaat en een link naar de shop willen plaatsen?
Ik heb een tijd geleden zo'n setje gekocht. Nieuwe versie met heatsink zonder ventilator.
jammer genoeg was deze te groot om zelfs maar in de unit te krijgen. Het probleem was de geringe ruimte tussen de opening van de lampunit, waar de rubberen dop op zit, en dat plastieken bakje dat ervoor zit. Deze retour gedaan en een xenonset gekocht bij retrofitlab.
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Bericht door s_jansen66 »

Zoiets had ik al verwacht. Ik heb ook zitten stoeien met Xenon, maar na tot 2 keer toe een defecte ballast heb ik de hele set er uit getrokken en maar weer halogeen lampjes geplaatst.

Zitten die led lampen direct op de bekabeling, of zit daar ook zoiets als een ballast tussen?
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Iemand ervaring met Philips X-tremeVision LED W5W T10 4000K http://www.amazon.de/Philips-X-tremeVis ... P6YEQ27F0Q
?
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Dimsim schreef:
s_jansen66 schreef:Wilbee, ik ben benieuwd hoe je die leds in de unit krijgt! Meestal zit er nog zo'n heatsink aan die het wel allemaal erg krap maakt.

Zou je misschien een foto van het resultaat en een link naar de shop willen plaatsen?
Ik heb een tijd geleden zo'n setje gekocht. Nieuwe versie met heatsink zonder ventilator.
jammer genoeg was deze te groot om zelfs maar in de unit te krijgen. Het probleem was de geringe ruimte tussen de opening van de lampunit, waar de rubberen dop op zit, en dat plastieken bakje dat ervoor zit. Deze retour gedaan en een xenonset gekocht bij retrofitlab.
Ben vandeweek bezig geweest met de LED-lampen en ik denk dat ze uiteindelijk wel in de unit zullen passen.
Maar er moet een modificatie gedaan worden ivm het lampkapje dat in de koplamp zit (voor de reflector), daar ben ik nu voor aan het kijken. Want de led's zijn iets dikker als een normaal H7 of Xenon lampje en komt dus dit kapje tegen.
En daar je blokkeerveertje voor de lamp en dat lamphoedje dus een geheel is, ben ik aan het kijken hoe ik dit kan gaan modificeren.

Mocht iemand nog een paar kapotte koplampen hebben liggen van een Clio 4 dan hoor ik het graag :thumbsup:

wordt vervolgt :dizzy2:
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

Mooi dat je doorzet, ik ben benieuwd hoe het gaat uitkomen!
Misschien een mogelijkheid om een foto te posten van het resultaat?
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Ben niet voor 1 gat te vangen en laat me zeker niet kisten door een paar LED lampen :D
Maar dus eerst opzoek naar een paar extra koplampen en dan gaat me het zeker wel lukken om het gemaakt te krygen.
En zal proberen niet te vergeten om foto's te maken tyden de modificatie en eind resultaat ;)
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

Waarom bouwen jullie niet gewoon in je huidige koplampen in?
Toen ik zelf eens ging horen achter zo'n set vond ik dat vrij duur uitvallen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”