Beste Clio rijders
Ik rij met een Clio 2 ph 1en soms hoor ik een klein toet toon dat van de radio komt. Weet iemand wat dat is en hoe je dat kan verhelpen?
Met vriendelijke groeten
Jorre
Toet toon van de radio
Re: Toet toon van de radio
Ik heb de bediening van die radio eigenlijk nooit helemaal kunnen doorgronden. Misschien is het een seintje voor verkeersinformatie via RDS? Google anders even naar de manual; je hebt óf een Tuner List óf een Update List (staat op het front).
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ik hoor dat nu nog af en toe.
Was even als flauwe grap bedoelt (begin december, Sinterklaas stoomboot)
Zonder gein.
Toevallig hoorde ik 'm vanochtend ook, en dat om aan te geven dat er geen CD in zit.
Probeer dat eens even uit.
CD er uit halen en dan nog een keer op dat knopje drukken. Dan geeft ie ook een "toet".
Als dat hetzelfde geluid is, heeft het misschien met zo'n soort melding te maken.
Zonder gein.
Toevallig hoorde ik 'm vanochtend ook, en dat om aan te geven dat er geen CD in zit.
Probeer dat eens even uit.
CD er uit halen en dan nog een keer op dat knopje drukken. Dan geeft ie ook een "toet".
Als dat hetzelfde geluid is, heeft het misschien met zo'n soort melding te maken.
Clio Estate
- erik_ark
- beginner
- Contacteer:
Klopt, bij geen CD of wanneer er een onleesbare CD in zit geeft ie zo'n geluid.
En wat als je radio geen Cd speler heeft maar wel een cassette speler
Aha,
jij hebt blijkbaar een cassette.
In dat geval gaat de "er-is-geen-CD-aanwezig"-toet-toon niet door.
Ik krijg dan even niks bedacht.
Niks anders dan het volgende: heeft jouw radio de functie "harder bij hogere snelheid"?
Dan zou misschien daar een storing in kunnen zitten. Of anders is er een functie "handmatig uitgeschakeld" die normaal aan hoort te staan?
Of het is puur een storing van de radio en kun je je suf zoeken, of laten voor wat het is.
Ik ben aan de andere kant wel benieuwd wat het uiteindelijk is (geweest).
Hou ons op de hoogte
jij hebt blijkbaar een cassette.
In dat geval gaat de "er-is-geen-CD-aanwezig"-toet-toon niet door.
Ik krijg dan even niks bedacht.
Niks anders dan het volgende: heeft jouw radio de functie "harder bij hogere snelheid"?
Dan zou misschien daar een storing in kunnen zitten. Of anders is er een functie "handmatig uitgeschakeld" die normaal aan hoort te staan?
Of het is puur een storing van de radio en kun je je suf zoeken, of laten voor wat het is.
Ik ben aan de andere kant wel benieuwd wat het uiteindelijk is (geweest).
Hou ons op de hoogte
Clio Estate