Beste lezer,
Ik ben in het bezit van een Renault Clio II 16v uit 2000 en heb het volgende probleem. Recentelijk merkte ik wanneer ik over bijvoorbeeld een drempel of door een kuil reed dat de binnenverlichting aan sprong om vervolgens gelijk te doven. Nu flikkert of blijft het lampje branden dat indiceert dat er een deur niet gesloten is. Aangezien dit betekent dat zelf met het contact eraf nu het binnenlampje blijft branden en dit dus gisteren leed tot een lege accu. Erg vervelend dus. Hoe kan ik dit oplossen?
Groetjes,
Matthijs
binnenverlichting/indicatielampje
-
- beginner
- Contacteer:
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
Re: binnenverlichting/indicatielampje
Heel simpel kijken welke deur/sensor er niet goed sluit.
Ik denk dat je het meeste kans heb met de kofferbak. Deze schakelaar was bij mij niet helemaal lekker meer.
Gewoon alles dicht doen en een voor een op de knopjes gaan drukken. Mocht de binnenverlichting de hele tijd aan blijven dan kun je een voor een de schakelaars los maken (de rest van de deuren/kofferbak dus wel dicht) en die met een draadje overbruggen (kortsluiten) als de binnenverlichting dan wel uit gaat weet je welke schakelaar er defect is. (let er wel op dat het wel even duurt voor de binnenverlichting uit is zodra je een schakelaar indrukt / kortsluit)
Ik denk dat je het meeste kans heb met de kofferbak. Deze schakelaar was bij mij niet helemaal lekker meer.
Gewoon alles dicht doen en een voor een op de knopjes gaan drukken. Mocht de binnenverlichting de hele tijd aan blijven dan kun je een voor een de schakelaars los maken (de rest van de deuren/kofferbak dus wel dicht) en die met een draadje overbruggen (kortsluiten) als de binnenverlichting dan wel uit gaat weet je welke schakelaar er defect is. (let er wel op dat het wel even duurt voor de binnenverlichting uit is zodra je een schakelaar indrukt / kortsluit)
Clio 2 Phase 1 uit 1999
-
- beginner
- Contacteer:
[quote="112mark"]Heel simpel kijken welke deur/sensor er niet goed sluit.
Gewoon alles dicht doen en een voor een op de knopjes gaan drukken. Mocht de binnenverlichting de hele tijd aan blijven dan kun je een voor een de schakelaars los maken (de rest van de deuren/kofferbak dus wel dicht) en die met een draadje overbruggen (kortsluiten) als de binnenverlichting dan wel uit gaat weet je welke schakelaar er defect is. (let er wel op dat het wel even duurt voor de binnenverlichting uit is zodra je een schakelaar indrukt / kortsluit)[/quote
Waar zit het knopje van de schakelaar in de kofferbak?
Gewoon alles dicht doen en een voor een op de knopjes gaan drukken. Mocht de binnenverlichting de hele tijd aan blijven dan kun je een voor een de schakelaars los maken (de rest van de deuren/kofferbak dus wel dicht) en die met een draadje overbruggen (kortsluiten) als de binnenverlichting dan wel uit gaat weet je welke schakelaar er defect is. (let er wel op dat het wel even duurt voor de binnenverlichting uit is zodra je een schakelaar indrukt / kortsluit)[/quote
Waar zit het knopje van de schakelaar in de kofferbak?
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
Uhh uit m'n hoofd links. gewoon kijken en dan zie je vanzelf wel een pinnetje uitsteken die je in kunt drukken langs de randen van je kofferbak.
Clio 2 Phase 1 uit 1999