Navigatie voor clio 3

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
martijn.steenbakker
beginner
Contacteer:

Navigatie voor clio 3

Bericht door martijn.steenbakker »

Beste Allemaal,

Ik rijd sinds kort in een clio 3 uit 2006 welke niet is voorzien van een navigatiesysteem.
Nu zou ik die wel graag willen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar heb je hem kunnen aanschaffen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Martijn Steenbakker
rdi
forum starter
Contacteer:

Re: Navigatie voor clio 3

Bericht door rdi »

Op marktplaats of via de autosloop maar zorg wel dat je alle onderdelen compleet hebt.

Zie ook deze site: http://www.renaultpt.com/index.php?topic=11254.0

Persoonlijk zou ik voor een losse Tomtom gaan. Kost aanzienlijk minder in tijd en geld.
Renault Clio III ph2 dCi
Collection met pack-comfort + carminat live
Jdvrs
beginner
Contacteer:

Bericht door Jdvrs »

Het beste is om een compleet dashboardkabelboom te halen bij een autosloop. Deze van hetzelfde bouwjaar en dezelfde opties + navigatie als jou Clio. Hou rekening met ESP, licht/regensensor, climate control enz... Je zal ook de Navi vin naar de achterkant van de auto moeten aanleggen. (antenne) Gaat erg veel tijd in zitten als je dit netjes wilt doen. Als tip wil ik je de renault sloperij ''Holtrop Autodemontage'' meegeven. Hun hebben wat jij zoekt. Ik heb er zelf ook naar gevraagd. Het probleem is vaak dat je de orginele renault nummers door moet geven voordat hun weten of zij het hebben of niet...

Succes!
CLIO III RS LUXE
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

En als de navigatie geïnstalleerd is, moet deze nog door de Renault dealer ingeleerd worden. Dit willen zij echter in 9 van de 10 gevallen niet doen, omdat er productbescherming op zit waardoor elk navigatie systeem maar op één auto werkt. Dit willen zij er niet af halen, omdat het kan zijn dat het navigatie systeem gestolen is.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”