MediaNav audio upgrade

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Rai1986
beginner
Contacteer:

MediaNav audio upgrade

Bericht door Rai1986 »

Hallo iedereen!

Ik ben sinds augustus 2015 trotse eigenaar van een prachtige nieuwe (witte) renault clio night&day uitvoering. Ik ben zeer tevreden over de auto en zijn eigenschappen. Alleen de audio is bepaald niet om over naar huis te schrijven. De coaxiale speakers vervormen (vooral midden en hoge tonen) zo ongelooflijk snel dat het gewoon een aanslag op je oren is.
Nu staan er erg veel topics op het forum over upgrades, alleen bijna niets over een upgrade met de MediaNav (ten opzichte van de R-Link). Bij de MediaNav zitten er namelijk niet van fabrieks af aan al tweeters in het dashboard en ligt er ook geen voorbereiding of wat dan ook.
En om nu het hele dashboard los te halen, filters verstoppen en in de bedrading te klooien heb ik gewoonweg geen behoefte aan.
Het alternatief lijkt me om een adapter ring te kopen voor in de deuren en dan grotere coaxiale speakers te plaatsen.
Heeft daar al iemand anders ervaring mee en zal dit ook een goede verbetering geven? En zijn er suggesties over welke speakers hiervoor in aanmerking komen? En last but not least, blijft het 'bass reflex' systeem dan nog wel werken? Want daarover ben ik best te spreken.

Bedankt alvast :thanks:
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: MediaNav audio upgrade

Bericht door Tomasvs »

Als ik je een tip mag geven, ga gewoon voor een setje met tweeters en een filter. Klinkt 10 keer beter dan een coax setje. Zo heel veel werk is het niet om die te installeren (heb ze bij BartOving ook geïnstalleerd in zijn clio 4 met medianav en bass reflex speakers). Je kan het zo maken dat je niet in de originele bekabeling hoef te knippen dmv een verloopkabel.

Het bass reflex systeem zal blijven werken, alleen zijn de aftermarket speakers hier niet op berekend. Het bass reflex systeem is eigenlijk niets meer dan een gepoortte kist in plaats van een gesloten kist, zoals je die ook hebt bij subwoofers.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”