Goedemiddag allemaal,
Vanmiddag heb ik is een tijdje rond zitten snuffelen op het forum, maar kon mijn storing die ik heb niet vinden.
Ik heb een Clio 2 ph2 rs 172 uit 2001.
Nou heb ik de volgende storing,
de achterruitenwisser doet helemaal niks meer, gisteren al een tijd aan het zoeken en meten geweest.
Maar kon het nog niet vinden, nou was mijn vraag weet iemand waar het relais zit hiervan en welke spanning ik moet krijgen op mijn motor,
ik heb namelijk wel 1 constante stroom en 1 massa en een draad waar ik niks op krijg, klopt dit of gaat het ergens in de aansturing al fout.
Geen idee of iemand nog een electrisch schema hiervan heeft ? Dat zou het wat makkelijker maken om te zoeken.
Ps: de zekeringen zijn allemaal in orde en ook de schakelaar werkt gewoon, deze geeft netjes 12 volt door als je hem aanzet.
alvast bedankt,
Robert
achterruitenwisser doet niks meer Clio 2
achterruitenwisser doet niks meer Clio 2
Renault Clio 2 ph2 rs 172 blauw
-
- forum member
- Contacteer:
Re: achterruitenwisser doet niks meer Clio 2
Kijk eens of je geen draad breukt hebt in je doorvoer van je achterklep..
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Nee had ik ook al gecontroleerd, ziet er allemaal perfect uit.
- erik_ark
- beginner
- Contacteer:
Volgens het werkplaatshandboek:
Aansluitingen op de motor:
1: Voeding
2: Verbinding huis met hulporganen interieur (UCH)
3: Massa
Ruitenwisser achter heeft ook een apart relais (grijs) bij de zekeringkast zitten.
Aansluitingen op de motor:
1: Voeding
2: Verbinding huis met hulporganen interieur (UCH)
3: Massa
Ruitenwisser achter heeft ook een apart relais (grijs) bij de zekeringkast zitten.
Oke, bedankt ga het eens controleren, had al wel naar een relais gezocht, kon alleen een stel zwarte vinden.
Deze zaten naast de print/computer, maar zal even verder zoeken naar een grijze, neem aan dat dit niet een gewoon wisselrelais is, of dat wel ?
Deze zaten naast de print/computer, maar zal even verder zoeken naar een grijze, neem aan dat dit niet een gewoon wisselrelais is, of dat wel ?
Goedeavond,
Van het weekend nog is gezocht naar een relais, hellaas niet gevonden.
Bij mijn zekeringen kast zitten helemaal geen relais, er hangen alleen 6 zwarte relais tegen me UCH aan.
Van een vriend die bij de Renault werkt wel gehoord dat de UCH ook nog wel een kapot gaan.
iemand nog enig idee waar het in zou kunnen zitten buiten de UCH om ?
Van het weekend nog is gezocht naar een relais, hellaas niet gevonden.
Bij mijn zekeringen kast zitten helemaal geen relais, er hangen alleen 6 zwarte relais tegen me UCH aan.
Van een vriend die bij de Renault werkt wel gehoord dat de UCH ook nog wel een kapot gaan.
iemand nog enig idee waar het in zou kunnen zitten buiten de UCH om ?