Relais voorgloeien Clio 1.9D

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
FCZZ
beginner
Contacteer:

Relais voorgloeien Clio 1.9D

Bericht door FCZZ »

Ok! Tijdje niet meer op het forum geweest. Ik heb mij zelfs opnieuw moeten registreren.

Terug naar de orde van de dag ik zit met een probleempje.

Vanaf gisteren startte mijn Clio I, 1.9D 's middags ineens heel slecht. Uiteindelijk is hij op compressie gestart en heb ik gewoon naar huis kunnen rijden. Vanochtend weer hetzelfde probleem.
Ik heb het vermoeden dat het mijn relais is die kapot is doordat de vorst er in noord Nederland ineens in hakte. Ik hoor ook amper nog een klik als ik de sleutel op contact zet en het lampje van voorgloeien brandt veel te kort, of niet. Afgelopen weekend brandde hij nog wel en startte ook gewoon.

Ik heb wat speurwerk gedaan om op deze conclusie te komenen als ik na het werk thuis ben lees ik de spanning uit bij de gloeispiralen om zeker te zijn.

Nu is mijn vraag welk relais moet ik vervangen?

Extra vraagje...soms als ik de sleutel op contact zet hoor ik een vreemde zoem uit de kilometerteller komen en vergeet mijn dagteller na het starten zijn kilometerstand. Zou het hier mee te maken kunnen hebben?
FCZZ
beginner
Contacteer:

Re: Relais voorgloeien Clio 1.9D

Bericht door FCZZ »

Update:

Naar de garage geweest vanmorgen nadat ik hem met heel veel moeite aan de praat kreeg. Alles doorgemeten en alle elektronica werk. Van accu tot gloeiboegies en temperatuursensor. Garage denkt dat het mogelijk lucht in de brandstofleiding kan zijn.
FCZZ
beginner
Contacteer:

Re: Relais voorgloeien Clio 1.9D

Bericht door FCZZ »

Update 2:

Er zit lucht in de brandstofleidingen. Van de garage kreeg ik de tip om hem met het handpompje te ontluchten voor het starten en toen ik dat vanochtend deed was het eerst wat ik zag luchtbellen die vanauit de pomp terug schoten de leidingen in. Dinsdag gaat ie naar de garage.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”