Ik ben bezig om een tellerbak met toerenteller te installeren
in mijn Clio 1 ph3 1.2RL '96.
Omdat niemand mij kan vertellen waar ik het signaal voor
de toerenteller kan halen/aansluiten, vroeg ik mij af of je het
systeem van een diesel kan gebruiken?
Namelijk een alternator met W-aansluiting installeren?
Zou dit mogelijk zijn, mits de multi-V-riemschijf te vervangen
door een V-snaar riemschijf?
Alternator met W-aansluiting
-
- beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 09 aug 2015 02:24
- Locatie: Geetbets (Belgie)
- Contacteer:
Re: Alternator met W-aansluiting
In mijn Clio 1 ph3, 1.2 (D7F motor) heb ik een kabel getrokken van één van de invoerdraden op de bobine tot de tellerunit op pin A8, zoals uitgelegd in de How-to van Rickert. (https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 102&t=8801)
Hierbij heb ik wel maar de helft van het werkelijke signaal.
Ik heb wel een oplossing bedacht maar nog niet uitgevoerd: Een tweede draad toevoegen op de bobine en twee diodes erop, zodat ze elkaar niet beïnvloeden. Hier ga ik tzt nog wel een eigen vraag over loslaten op het forum.
Hierbij heb ik wel maar de helft van het werkelijke signaal.
Ik heb wel een oplossing bedacht maar nog niet uitgevoerd: Een tweede draad toevoegen op de bobine en twee diodes erop, zodat ze elkaar niet beïnvloeden. Hier ga ik tzt nog wel een eigen vraag over loslaten op het forum.
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: Alternator met W-aansluiting
Klopt, maar een dubbele draad werkt niet. Had ik namelijk ook al geprobeerd
.

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek