Klapperen op slecht wegdek
Klapperen op slecht wegdek
Op de zoekfunctie heb ik diverse antwoorden gevonden op mijn probleem. Mijn vraag is : wat is de meest voor de hand liggende oorzaak van "knoeksen" rechtsvoor bij rijden over klinkers. De stabilisatorrubbers zijn al vervangen. Omdat ik niet in de wilde weg dingen wil gaan vervangen en omdat ik op het oog geen oorzaak kan vinden vroeg ik me af of er dingen zijn die meestal kapot gaan. Het geluid lijkt op een slecht schokbrekerrubber.
- Lodo75
- beginner
- Contacteer:
Re: Klapperen op slecht wegdek
Hi, als je je wiel opkrikt en er even goed duwt en trekt kan je zien of je fusees de schuldige zijn, de rubbers en lagers bovenop je schokbrekers zijn ook een slijtage onderdeel van deze clio's.
Stuurkogels kunnen natuurlijk ook altijd slecht zijn, maar ff goed wrikken aan je wiel en je weet t!
Bij mij waren de binnenste stuurkogels en fusee het aller slechtst, maar heb t hele zwikje maar vervangen want je hebt t toch in je hand en als je de onderdelen online koopt is het best te betalen.
Succes!!
Gr Lodewijk.
Stuurkogels kunnen natuurlijk ook altijd slecht zijn, maar ff goed wrikken aan je wiel en je weet t!
Bij mij waren de binnenste stuurkogels en fusee het aller slechtst, maar heb t hele zwikje maar vervangen want je hebt t toch in je hand en als je de onderdelen online koopt is het best te betalen.
Succes!!
Gr Lodewijk.
Stuurkogels, zowel binnenste als buitenste, veerpootlager, fuseekogel, bevestigingspunt van de stabilisatorstang aan de draagarm (incl. rubbers), rammelende remklauw, draagarmrubbers. Veel meer blijft er niet over 

2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Mannen, dank, ik ga er mee aan de gang.