0.9 TCE chippen (Gechipt met verslag)
0.9 TCE chippen (Gechipt met verslag)
Kan dit blok, de turbo en de versnellingsbak een chiptune eigenlijk wel handelen? Het is namelijk een kleine motor die volgens mij al redelijk op z'n max zit. Is het zo dat je na het tunen de boel veel sneller in de soep laat lopen? Heb het nog nooit gedaan namelijk.
Ik heb interesse in Unlimited Tuning in ieder geval als ik het zou laten doen. Wat zeggen jullie?
Ik heb interesse in Unlimited Tuning in ieder geval als ik het zou laten doen. Wat zeggen jullie?
Laatst gewijzigd door Martijn1 op 17 dec 2015 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- snake
- forum starter
- Contacteer:
Re: 0.9 TCE chippen
Zou eerder voor een downpipe gaan
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Unlimited Tuning zij kunnen dit het beste uitleggen denk ik zo .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Ben Unlimited Tuning ook aan het overwegen. Maar nog steeds de stap niet genomen. Dus als jij eerst gaat hoor ik het wel 

Renault Clio TCe 120 EDC Intens - Phase 2
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Ik heb het laten doen bij UT.
Nog steeds erg blij mee.
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=138&t=22387
Nog steeds erg blij mee.
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=138&t=22387
Wat ik vooral merk is dat hij 'laat/traag' reageert op het pedaal. Gaat dat ook beter? Tevens krijg je vanaf ca. 2500 toeren een turbo kickje, wat veranderd daarin na het tunen? Is dit eerder en langer?
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Hij reageert zeker sneller op het pedaal. Ook in zijn vijfde versnelling.
Wanneer de turbo er in kickt blijft hetzelfde. Of dat eerder kan weet ik niet. Dat zou je moeten navragen.
Als je de grafiek bekijkt zie je dat hij ook langer is, de rode tov de blauwe lijn aan de linkerkant.
Het is echt een wereld van verschil. Ik zou het zo weer doen.
Wanneer de turbo er in kickt blijft hetzelfde. Of dat eerder kan weet ik niet. Dat zou je moeten navragen.
Als je de grafiek bekijkt zie je dat hij ook langer is, de rode tov de blauwe lijn aan de linkerkant.
Het is echt een wereld van verschil. Ik zou het zo weer doen.
Ik zou het bij een bedrijf laten doen die remaps op je auto schrijven, zoals Fastchip in Goes. De testbank bij UT geeft nogal veel pk's aan in verhouding met andere banken.
Zij maken bij mij weten geen map op elke auto, ze laden volgens mij gewoon een standaard aangepaste remap op je auto, niets specifieks verder. Als je bijvoorbeeld een andere uitlaat heb geplaatst passen hun de software niet aan aan je uitlaat.
Je moet het zelf weten, maar ik zou verder kijken dan 1 bedrijf en eens wat reviews op internet zoeken. Zijn genoeg bedrijven te vinden.
Je moet het zelf weten, maar ik zou verder kijken dan 1 bedrijf en eens wat reviews op internet zoeken. Zijn genoeg bedrijven te vinden.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
UT Maakt wel degelijk een custom map net als Fastchip.
De test bank bij UT laat dezelfde pk's zien als andere banken zoals FC en word als elke andere bank regelmatig geijkt.
Heb er bij beide bedrijven meerdere keren bijgestaan en heb met de RSi Op fastchip bank gestaan en heb mijn BMW laten chippen bij Unlimited Tuning. Uiteindelijk 9 runs om de tuning te optimaliseren totdat wij tevreden waren over het resultaat.
Henk in combinatie met Fastchip is gewoon goed net als Unlimited Tuning, mijn mening is dat zij niets in kennis en kunde verschillen.
Ik zou bijde partijen een mail sturen om te vragen over hoe hun proces is en daar uit jou keuze laten vallen.
De test bank bij UT laat dezelfde pk's zien als andere banken zoals FC en word als elke andere bank regelmatig geijkt.
Heb er bij beide bedrijven meerdere keren bijgestaan en heb met de RSi Op fastchip bank gestaan en heb mijn BMW laten chippen bij Unlimited Tuning. Uiteindelijk 9 runs om de tuning te optimaliseren totdat wij tevreden waren over het resultaat.
Henk in combinatie met Fastchip is gewoon goed net als Unlimited Tuning, mijn mening is dat zij niets in kennis en kunde verschillen.
Ik zou bijde partijen een mail sturen om te vragen over hoe hun proces is en daar uit jou keuze laten vallen.
Groeten, Vincent.
Het wordt Unlimited Tuning donderdag. Heb alleen geen flauw idee wat te verwachten na de chiptuning, hoe de auto voelt.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring en wellicht kun je mij overhalenMartijn1 schreef:Het wordt Unlimited Tuning donderdag. Heb alleen geen flauw idee wat te verwachten na de chiptuning, hoe de auto voelt.

Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Ik zal de resultaten posten hier! 
Tevens ZATERDAG een Blue Malte Clio III PH2 GT ophalen voor mijn vriendin!! :D

Tevens ZATERDAG een Blue Malte Clio III PH2 GT ophalen voor mijn vriendin!! :D
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Top! ben benieuwd hoe je de auto na het chippen vind 
En gefeliciteerd met de aanschaf van jullie 2e clio!

En gefeliciteerd met de aanschaf van jullie 2e clio!
Groeten, Vincent.
Tnx!
Het is een model uit 2010 met 90.000 op de teller. Krijgt een nieuwe distributieriem, beurt en APK bij aflevering. Toch wel betrouwbare auto's lijkt me voor vele jaren rijplezier?
Het is een model uit 2010 met 90.000 op de teller. Krijgt een nieuwe distributieriem, beurt en APK bij aflevering. Toch wel betrouwbare auto's lijkt me voor vele jaren rijplezier?
Zijn nu bezig met de tuning en WAT een verschil nu al! Nu wordt de tuning geoptimaliseerd. Maar dit is echt fantastisch hoor.
Leuk zo'n live verslag
Foto'tjes?

Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
En hoeveel omwentelingen heeft het wiel gedraaid op de rol?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Ik ben ik Tilburg geweest om te laten chippen. Geen dyno daar maar wat een auto is het geworden zeg. Dit herinnert me aan mn vorige auto, de mito qv!
Hij is echt veel sneller en soepeler geworden.
Meneertje in z'n leasevolvo had zich ook ff vergist haha, die kwam me niet voorbij. Dit is in geen geval te vergelijken met een normale clio.
Verslag van de tuning:
Vanochtend heb ik dus de 0.9 TCE laten chippen door Unlimited Tuning Tilburg. Ik ben vriendelijk en vakkundig te woord gestaan en na de backup te hebben gemaakt, is het eerste programma ingeladen. Na een testrit bleek dat onderin wat schommelingen zaten.
Na een 2e herschrijving waren de schommelingen onderin weg, maar waren er in het hoog toerbereik enigszins wat schommelingen. Wederom terug en een herschrijving en optimalisatie.
3 maal scheepsrecht zijn we de 3e keer op weg gegaan en hebben de auto goed uitgetest, alle schommelingen waren weg en alles liep lekker vloeiend, goedgekeurd door de chipper! Nu was het mijn beurt om plaats te nemen achter het stuur en direct merkte ik al het verschil. Echter het grote verschil ging ik pas merken onderweg naar huis.
Dit is een totaal andere auto geworden, wat een gemeen bijtertje is dit nu! Je kunt er ook zalig mee toeren want het koppel pakt goed op tussen 2000 en 3000 toeren voor rustige ritjes. Je voelt meteen een krachtbron ondanks dat dit een 0.9 TCE betreft.
Het invoegen op de snelweg met dubbelbaans invoegstroken is helemaal leuk nu, voorbeeld wat ik gaf met die Volvo. Die kwam me dus niet voorbij tijdens de oprit acceleratie van de snelweg.
Nog een leuk feitje, als ik even snel een vrachtwagen in wilde halen voor de tuning kon ik hem soms gerust terug schakelen naar de 3e versnelling (!!) Nu laat ik hem in de 5e staan en hij trekt zo door de toeren heen. Trouwens, zelfs bij een acceleratie vanaf 135 voel ik een duw in de rug!! Dat was van te voren NO WAY.
Dik maar dan ook DIK tevreden over Unlimited Tuning. Hij heeft echt de tijd genomen om voor deze auto een optimale tuning te verkrijgen en ik rij weer met een bigsmile rond zoals ik in de Mito QV ook altijd deed

Hij is echt veel sneller en soepeler geworden.
Meneertje in z'n leasevolvo had zich ook ff vergist haha, die kwam me niet voorbij. Dit is in geen geval te vergelijken met een normale clio.
Verslag van de tuning:
Vanochtend heb ik dus de 0.9 TCE laten chippen door Unlimited Tuning Tilburg. Ik ben vriendelijk en vakkundig te woord gestaan en na de backup te hebben gemaakt, is het eerste programma ingeladen. Na een testrit bleek dat onderin wat schommelingen zaten.
Na een 2e herschrijving waren de schommelingen onderin weg, maar waren er in het hoog toerbereik enigszins wat schommelingen. Wederom terug en een herschrijving en optimalisatie.
3 maal scheepsrecht zijn we de 3e keer op weg gegaan en hebben de auto goed uitgetest, alle schommelingen waren weg en alles liep lekker vloeiend, goedgekeurd door de chipper! Nu was het mijn beurt om plaats te nemen achter het stuur en direct merkte ik al het verschil. Echter het grote verschil ging ik pas merken onderweg naar huis.
Dit is een totaal andere auto geworden, wat een gemeen bijtertje is dit nu! Je kunt er ook zalig mee toeren want het koppel pakt goed op tussen 2000 en 3000 toeren voor rustige ritjes. Je voelt meteen een krachtbron ondanks dat dit een 0.9 TCE betreft.
Het invoegen op de snelweg met dubbelbaans invoegstroken is helemaal leuk nu, voorbeeld wat ik gaf met die Volvo. Die kwam me dus niet voorbij tijdens de oprit acceleratie van de snelweg.
Nog een leuk feitje, als ik even snel een vrachtwagen in wilde halen voor de tuning kon ik hem soms gerust terug schakelen naar de 3e versnelling (!!) Nu laat ik hem in de 5e staan en hij trekt zo door de toeren heen. Trouwens, zelfs bij een acceleratie vanaf 135 voel ik een duw in de rug!! Dat was van te voren NO WAY.
Dik maar dan ook DIK tevreden over Unlimited Tuning. Hij heeft echt de tijd genomen om voor deze auto een optimale tuning te verkrijgen en ik rij weer met een bigsmile rond zoals ik in de Mito QV ook altijd deed

Laatst gewijzigd door Martijn1 op 17 dec 2015 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 0.9 TCE chippen (Gechipt met verslag)
Unlimited tjoening heeft toch ook gewoon een rollerbank?
Verkijk je niet op een Volvo, een D4 trek jij er niet uit :P
Verkijk je niet op een Volvo, een D4 trek jij er niet uit :P
Dat klinkt erg goed
Heb je nog een uitdraai meegekregen van de testbank? Ook wel leuk het verschil te zien.

Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Mooie foto's, vooral die laatste. Ben benieuwd hoeveel vermogen hij nu heeft. Misschien eens op een testbank zetten?
Ik mag als ik in de buurt ben mijn auto op de testbank in Almere laten testen. Moet eens kijken binnenkort