Slecht gespoten kunststof delen

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Jeunhomme
beginner
Contacteer:

Slecht gespoten kunststof delen

Bericht door Jeunhomme »

Ik ben eigenaar van een Clio in de kleur Rouge Flamme sinds april 2014. Ben ook al sinds die tijd bezig over het volgende. Alle kunststof delen zijn (zeker op de randen) zo dun gespoten dat je er donkere randen in ziet. Ook zitten de voorpanelen aan de kant van de deuren meer naar buiten. De Renault dealer geeft aan dat dit producteigenschappen zijn en daar niets aan te doen is.

Nu hebben ze van de week tegen mijn achterbumper aangezeten (helaas kan mijn buurvrouw niet zo goed parkeren). Ben toch wel een beetje bang voor het resultaat nadat deze gespoten wordt. Weet dat het een moeilijke kleur is. Dat gaan we afwachten.

Zijn er mensen die tegen dezelfde problemen aanlopen en/of kunnen jullie misschien advies geven? (Natuurlijk niet over de parkeerkunsten van mijn buurvrouw, haha :laugh4: )
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Slecht gespoten kunststof delen

Bericht door klmklmklmklm »

renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Jeunhomme
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeunhomme »

Dat over dat schadeherstel had ik idd gelezen.

Maar ik wil ook graag weten of er meer mensen zijn waar de kunststof delen erg dun van gespoten zijn waardoor er aan de randen en hoeken zwart doorheen schemert van het kunststof. Zo is bij mij de auto geleverd, maar Renault gooit het op producteigenschappen.

En of er mensen zijn waar de voorpanelen aan de kant van de deuren ook niet in lijn zijn. Staan meer naar buiten dan de deuren. En ook hier blijven ze volhouden dat het een producteigenschap is.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Als andere auto's met dezelfde kleur dat niet hebben lijkt me niet dat je het op een producteigenschap kan gooien. Heb je een foto waar we het goed op kunnen zien?
Groet,
Martijn

Afbeelding
Jeunhomme
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeunhomme »

Ik heb geprobeerd het te fotograferen (buiten), maar dan is het op de foto niet goed te zien. Morgen (20-11-2015) ga ik langs het schadebedrijf zij gaan proberen er foto's van te maken. Ze zetten hem dan in de spuitcabine en met die verlichting zou het moeten lukken is mij verteld. Morgenochtend is deze vrij dus gaan we een poging wagen.

Het is ook alleen maar aan de randen van de voor- en achterbumper en de spoiler.

Bij andere clio's met dezelfde kleur zie ik het niet. Renault blijft het op een producteigenschap gooien maar de medewerker van het schadebedrijf zag het gelijk en gaf aan dat het iig niet goed is.

Zodra ik een duidelijke foto heb zal ik hem plaatsen.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Ik kan me niet voorstellen dat je je kan verschuilen achter een zogenaamde producteigenschap als andere exemplaren het niet hebben.
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die zou je dan eens kunnen bellen over die definitie en wat je nu het beste kan doen.
Succes met de afhandeling, laat je dit nog weten?
Groet,
Martijn

Afbeelding
Jeunhomme
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeunhomme »

Ik laat het zeker even weten.

Heb de rechtsbijstandverzekering al ingelicht. Deze heeft al een dossier aangemaakt. Maandag weer verder met Renault.

Bij deze ook een foto als voorbeeld. Ik hoop dat deze duidelijk overkomt.

https://www.dropbox.com/s/91ys9d3jbxt8e ... .jpeg?dl=0

Hoop dat jullie hem kunnen openen.
kawazxr
über forummer
Contacteer:

Bericht door kawazxr »

Goed dat je het er niet bij laat zitten, dit is inderdaad echt geen producteigenschap zoals
Renault beweert. Een goede brief van je rechtsbijstand zal zeker helpen dit op te lossen

Je foto is helaas niet te openen.
Volvo S
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

ik zie het niet goed te kort bij getrokken?
Afbeelding
Jeunhomme
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeunhomme »

Bij deze een nieuwe poging voor de foto.

http://myalbum.com/photo/ooF4wjE2jxT0_qOle2L/540.jpg

Alle kunststof delen zijn dus zo gespoten. de voor- en achterbumper en de spoiler.

Hoop dat deze wel te openen is.
JN tce
forum starter
Contacteer:

Bericht door JN tce »

Ik had dit ook bij mijn rouge flamme Clio, nu met de Bleu de France geen last van.
Jeunhomme
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeunhomme »

Mag ik vragen of ze er toen iets aan gedaan hebben?

Het is natuurlijk een lastige kleur om te spuiten, maar ga er van uit dat een goed schadebedrijf dit wel kan.

Het ergste vind ik toch wel dat Renault gewoon niet wil erkennen dat het gewoonweg niet goed gespoten is maar zoals al eerder genoemd het "gewoon een producteigenschap is".

Heb het ondertussen al aangemeld bij rechtsbijstand.

Maandag maar weer verder. Wordt vervolgd.
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Hebbe ze allemaal kende niets aan doen..
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
JN tce
forum starter
Contacteer:

Bericht door JN tce »

Jeunhomme:
Had de auto 2ehands gekocht, dus nooit werk van gemaakt.
De franse slag zeg maar :laugh4:
Jeunhomme
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeunhomme »

Bij deze even een update.

Het was een hoop touwgetrek, maar Renault heeft aangegeven dat de kunststof delen inderdaad niet goed gespoten zijn. Ze boden dus ook aan alle kunststof delen te laten spuiten.

En aangezien ik aanzienlijke schade had op de achterbumper dankzij de parkeerkunsten van mijn buurvrouw was het spuiten van de achterbumper nodig (of met een goed beschadigde bumper rondrijden :cry: ). Natuurlijk gingen mijn nekharen al gelijk overeind staan aangezien het een zeer moeilijke kleur is om te spuiten.

Dus heb ik aangegeven dat ze eerst de bumper maar moesten fixen om te kijken wat het resultaat zou worden.

Nou, de tranen sprongen in mijn ogen. Compleet de verkeerde kleur. Heel de achterbumper was roze. Dus auto weer terug en ook toen een slecht resultaat. Te oranje (vraag mij niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.

Maar......vandaag gaat de auto voor de derde keer terug en ik hoop dat drie maal scheepsrecht is.

Ben bang (eigenlijk wel zeker) dat de kleur niet meer wordt zoals deze was en dat er een duidelijk kleurverschil zal blijven.

Zodra de auto klaar is zal ik wel wat foto's plaatsen van het resultaat.
alfasud1972
forum starter
Contacteer:

Bericht door alfasud1972 »

Na twee keer slecht resultaat zou ik echt naar een ander spuiter gaan...

Toevallig van week wat over gelezen. Kleur matchen is echt iets voor een vakman, niet elke autospuiter beheerst dit even goed...

Sommige bedrijven hebben een digitale kleurmeter maar zelfs dat is nog geen zekerheid. Bij metallic lak is de grote van de metaal flakes/sparkles ook van grote invloed op het eindresultaat.

Hier wat leesvoer en voorbeelden:

https://www.autobody-review.com/shop/26 ... -this-shop

http://www.zero-paints.com/Extra_Fine_M ... --348.html

http://www.photonics.com/Article.aspx?AID=57311

http://gm-volt.com/2013/02/21/chevy-vol ... lor-issues

.
Ping

Bericht door Ping »

De kleur Rouge Flamme is echt geen makkelijke kleur om te spuiten omdat er een rode vernis laag als laatste gespoten word in plaats van een blanke lak.
Dit is natuurlijk van grote invloed op het eindresultaat.
Zie ook dit filmpje:

[youtube]kIi_eVHqcR8[/youtube]

Ik ben bang dat je altijd verschil blijft zien.
Laatst gewijzigd door Ping op 18 dec 2015 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Daarom nooit meer rood bij mij.
Afbeelding
Jeunhomme
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeunhomme »

Sorry voor de late reactie allemaal.

Maar ook hier de volgende keer zeker geen Rouge Flamme meer.

Wat een ellende.

De auto is dus 3 keer terug geweest naar de spuiter (doet alle renaults hier uit de regio). Maar dus nog steeds kleurverschil. Ze hebben de laatste keer over de achterschermen uitgespoten, waardoor het contrast wat minder erg wordt.

Alleen erg jammer dat ze dan om het tankklepje heen spuiten, dus die springt er nu weer aardig uit.

De spuiter zegt ook dat het een enorm moeilijke kleur is om te spuiten en dat kleurverschil helaas onvermijdelijk is.

Renault geeft ook aan dat ik het er maar mee moet doen. :evil3:

Ben ook nog wel bij een andere spuiter geweest om navraag te doen, maar die gaf aan er al helemaal niet aan te beginnen.

En zoals alfasud ook zegt, de metaaldeeeltjes doen in deze lak natuurlijk heel veel. En in de lak die de spuiter gebruikt zitten meer metaaldeeltjes als in de fabriekslak.

Maar ja, aan het einde van de rit zit ik nu met een auto met 2 verschillende kleuren (3 als je het fiasco van het tankklepje meeneemt) :cry:
Mr Clio
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mr Clio »

Baalen zeg, geef dan aan als autospuiter zijnde dat je het niet kunt voordat je iemand zijn auto verpest. Sterkte
Jeunhomme
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeunhomme »

Update

Na het inschakelen van een onafhankelijk expert welke geconstateerd heeft dat het spuitwerk idd pet was, is de auto nu wel goed.

De auto is nu voor de helft overgespoten (en dat voor een achterbumperschade van ongeveer 12x12cm).

Maar, hij is nu wel goed. :D

Nu nog hoofdstuk 2. De technische problemen die we ondervinden.

Maar dat heb ik in een ander topic vermeld.

Maar qua spuitwerk.......case closed!!!!!!!!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”