Ik moet een Clio met stuurbekrachtiging voorzien van nieuwe stuurhoezen (links en rechts zijn aan hun einde). Ik denk zelf dat het niet meer is dan:
de stuurkogel los
"track rod" (weet even de NL benaming niet) positie zorgvuldig markeren (wat is de beste methode zodat uitlijnen niet hoeft?)
"track rod" losdraaien
oude hoes eraf
nieuwe hoes erop
etc...
Mis ik iets? Gewoon vullen met bijgeleverde vet of is er een maximum? In mijn hoofd is het allemaal niet zo complex, maar praktijk is vaak een heel ander verhaal. Dit wordt mijn eerste keer, help...
Stuurhoezen vervangen, zo simpel als ik denk?
- Lex_Michdeclioris
- beginner
- Contacteer:
Stuurhoezen vervangen, zo simpel als ik denk?
1996 Daihatsu HiJet 1000 Van, 1995 Nissan Micra K11, 1975 Datsun 120Y, 1977 Datsun 100A F-II, 1975 Bedford CF-350
- Lex_Michdeclioris
- beginner
- Contacteer:
Re: Stuurhoezen vervangen, zo simpel als ik denk?
Goed, ik ben maar gewoon begonnen. Alles liep gesmeerd, TOT het laatste pijpje (voor overdruk/onderdruk). Linkerkant, bijna onmogelijk om erop te duwen. Zijn hier trucs voor of gewoon een goede dag hebben en goed mikken?
Dat pijpje zit ook nog eens een beetje los, dus die gaat aan de kant als ik er kracht tegen zet... Anyway, ik ga het nog een keer proberen.
-edit- Pijpje zit erop! Door naar de volgende horde; het achterste wiellager.
Dat pijpje zit ook nog eens een beetje los, dus die gaat aan de kant als ik er kracht tegen zet... Anyway, ik ga het nog een keer proberen.
-edit- Pijpje zit erop! Door naar de volgende horde; het achterste wiellager.

1996 Daihatsu HiJet 1000 Van, 1995 Nissan Micra K11, 1975 Datsun 120Y, 1977 Datsun 100A F-II, 1975 Bedford CF-350