Interieur verlichting vervangen voor led
Interieur verlichting vervangen voor led
Hallo,
Ik heb een vraagje over de interieur verlichting van mijn Clio. Binnenkort wil ik alle lampjes in het interieur vervangen voor led verlichting. Voor zo ver ik weet zijn dat allemaal steek lampjes. Nou heb ik in mijn zonnekleppen ook lampjes zitten en die zou ik ook graag vervangen voor led. nou vroeg ik mij dus af of dit mogelijk is en of er mensen zijn die weten wat voorn lampjes hier in zitten en hoe je ze kan vervangen.
Alvast bedankt,
Groeten Youri.
Ik heb een vraagje over de interieur verlichting van mijn Clio. Binnenkort wil ik alle lampjes in het interieur vervangen voor led verlichting. Voor zo ver ik weet zijn dat allemaal steek lampjes. Nou heb ik in mijn zonnekleppen ook lampjes zitten en die zou ik ook graag vervangen voor led. nou vroeg ik mij dus af of dit mogelijk is en of er mensen zijn die weten wat voorn lampjes hier in zitten en hoe je ze kan vervangen.
Alvast bedankt,
Groeten Youri.

Renault Clio 2.0 16v sport
Re: Interieur verlichting vervangen voor led
Bij je kofferbak zit geen steeklampje. Dat is zo'n buislampje.
Groeten
Groeten
Clio RS 172
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Haal ze eruit?
Bij de interieurverlichting zit ook zo'n buisje.
Bij de interieurverlichting zit ook zo'n buisje.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Ik heb het even losgehaald, ging heel makkelijk. Kleine schroevendraaier er tussen en je pakt in een keer het hele spiegeltje er af.

Het zijn dus 2 buis lampjes, maar wel hele smalle (6mm) helaas heb ik hier nog geen ledjes voor kunnen vinden, dus daar ga ik nog even naar opzoek.

Het zijn dus 2 buis lampjes, maar wel hele smalle (6mm) helaas heb ik hier nog geen ledjes voor kunnen vinden, dus daar ga ik nog even naar opzoek.

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Belangrijk is ook dat je weet hoe lang ze zijn (heb je ook verschillende maten in)
Wat is de lengte?
Wat is de lengte?
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Ziet eruit als standaard C5W?
De lengte is 36mm dus die hebben ze wel, maar die zijn allemaal minimaal 8 mm doorsnee.
In de zoektocht naar led interieur verlichting kwam ik vanmiddag nog iets anders moois tegen, namelijk dit een lampje in het speaker afdekplaatje:

Nou kan ik dit alleen nergens vind op marktplaats ofzo, dus ik vroeg me af of iemand dit nog heeft liggen of het onderdeel nummer er van weet? Ook vraag ik me af of dit plug en play is, of dat je zelf kabeltjes moet trekken?
Groeten Youri.
In de zoektocht naar led interieur verlichting kwam ik vanmiddag nog iets anders moois tegen, namelijk dit een lampje in het speaker afdekplaatje:

Nou kan ik dit alleen nergens vind op marktplaats ofzo, dus ik vroeg me af of iemand dit nog heeft liggen of het onderdeel nummer er van weet? Ook vraag ik me af of dit plug en play is, of dat je zelf kabeltjes moet trekken?
Groeten Youri.

Niemand die het onderdeel nummer er van heeft, of het nog heeft liggen?

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit in een Clio heb gezien, vraag me af of het wel 'officieel' van Renault afkomt?
Volgens mij zit dit standaard op alle initiale's.

- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Dit is inderdaad standaard bij een Initiale, maar je zal wel zelf kabels moeten trekken, het ligt er niet standaard.
Met artikelnummer kan ik je niet helpen, wellicht effe bij de dealer langswippen?
Met artikelnummer kan ik je niet helpen, wellicht effe bij de dealer langswippen?
Zit standaard in de Initiale uivoeringen.
Die heb je dan ook nog in verschillende kleuren zo te zien en dat geeft dan ook weer verschillende artikelnummers.
Ik heb zelf lichtgrijze in mijn Initiale.
Mocht je daarvan de artikelnummers willen weten hoor ik het van je.
Die heb je dan ook nog in verschillende kleuren zo te zien en dat geeft dan ook weer verschillende artikelnummers.
Ik heb zelf lichtgrijze in mijn Initiale.
Mocht je daarvan de artikelnummers willen weten hoor ik het van je.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Wat ik zo een beetje heb gezien op foto's hebben alle phase II's grijze.
Dus ik denk dat ik die uit een phase I nodig heb, want die zijn volgens mij meestal zwart.
Dus ik denk dat ik die uit een phase I nodig heb, want die zijn volgens mij meestal zwart.

Er zijn twee uitvoeringen, per phase:

weet iemand hoe die sier lijsten heten en waar je ze kan kopen of zelf doen ???ik zie ze hier in wortelnoten kleur enzo
mvg ben
mvg ben
Alle delen zijn los via de dealer (en met wat zoeken de sloop) te koop.
Zelf doen kan door ze met folie te wrappen of je eigen lijsten met watertransfer te laten behandelen.
Zelf doen kan door ze met folie te wrappen of je eigen lijsten met watertransfer te laten behandelen.
Wrappen met folie is prima zelf te doen en dan heb je ook nog eens de keus uit allerlei verschillende prints en kleuren.
Hydro dipping geeft een heel strak resultaat maar daarvoor moet er wel eerst een kleur op zitten, wat betekent dat de delen eerst gespoten zullen moeten worden, bijvoorbeeld als je een grijs carbon patroon wilt zul je het onderdeel eerst grijs moeten spuiten en dan wordt er met hydro dipping in een contrast kleur het patroon opgezet.
Op http://h2ofoliedip.nl/foliedip-proces/ staat het gehele proces duidelijk omschreven.
Hydro dipping geeft een heel strak resultaat maar daarvoor moet er wel eerst een kleur op zitten, wat betekent dat de delen eerst gespoten zullen moeten worden, bijvoorbeeld als je een grijs carbon patroon wilt zul je het onderdeel eerst grijs moeten spuiten en dan wordt er met hydro dipping in een contrast kleur het patroon opgezet.
Op http://h2ofoliedip.nl/foliedip-proces/ staat het gehele proces duidelijk omschreven.
Arjan schreef:Er zijn twee uitvoeringen, per phase:
hey arjan leuke deurpaneeltjes hahahahaha