DRL DIMMER AANSLUITEN

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
thandion
beginner
Contacteer:

Re: DRL DIMMER AANSLUITEN

Bericht door thandion »

Giosan schreef:
thandion schreef:Ben wel niet Ping, maar heb ook een dimmer erin geknutseld. Achter je linker voor mistlamp zit een stekker (kan je van onderen bij). Als ik het me goed herinner was het het witte draadje van die stekker. Als ik vanavond tijd heb zal ik proberen een foto te maken van hoe ik dat gedaan had.
Dat zou geniaal zijn. Als ik daar dan 12v op zet gaan de DRL aan? Is dat alles? Ik dacht dat je de hele plugjes moest vervangen namelijk.
In principe wel, maar ik zou er toch echt een dimmer tussen hangen, die ledjes zijn soort van fel. Weet niet zeker of een weerstandje voldoende is, dacht dat ledjes dimmen door pulsbreedtemodulatie ging (wat ik vermoed dat er in dat kastje zit, ICM een relais. Wat het ook is, het dimt ze).

Ergens gaat sowieso iets nogal vreemd in mijn constructie. Omdat het niet werkte maar ik geen tijd had om het spul weer uit te bouwen die avond had ik de zekering uit de rode kabel van Ping's plaatje getrokken. En voila, ik heb nu 50% felheid op mijn DRL als het dimlicht aan is, en 100% als het uit is. :huh:

Medianav gaat trouwens zeuren om een activatiecode nadat de stroom eraf is geweest. (de security code op je bonnetje) Ik weet niet of de R-link dat ook doet. Wel handig om die bij de hand te hebben voor als je klaar bent.
Giosan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Giosan »

Ping schreef:Ik ben helaas niet bij het inbouwen aanwezig geweest. Ik zie alleen een draad lopen vanaf de module naar de grill waar de DRL verlichting in zit. Ik heb dit niet open gemaakt. Mischien kan thandion je inderdaad helpen.
Oke :) Had jij ook de dimmer van xenonlamp.nl of een andere? Kon het zo snel niet vinden.
Renault Clio TCe 120 EDC Intens - Phase 2
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Giosan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Giosan »

Vandaag nog maar een poging gedaan en zelf de DRL kabels onderbroken + bekabeling aangesloten (omheen gedraaid en goed vastgetaped met speciale tape) en het is gelukt! Enige probleem is dat 1 stadslicht aan blijft als er geen verlichting aan is - dit komt omdat ik contact 12v op stadslicht heb aangesloten zodat de DRL niet ook gevoed wordt door de module en door de Clio zelf.

Morgen even oplossen - ik denk dat ik het stadslicht doorlus zodat, als er geen verlichting aan staat, de DRL aan gaat samen met de stadslicht - vind het wel vet staan :) De DRL blijft dan op 100% en pas als het dimlicht aan gaat springt hij naar 50% (als het goed is). Hierbij wat foto's! Morgen weer verder knutselen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Giosan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Giosan »

Toch niet gelukt beide stadichten aan te krijgen dus maar op de normale manier aangesloten. Helaas een stadslamp in de koplamp unit laten vallen, die is niet meer terug te vinden. Niet in de reflector unit maar echt daartussen. Kom je amper bij en je ziet ook niets..
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Magneet antenne en misschien lukt het je ze eruit te krijgen.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Giosan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Giosan »

klmklmklmklm schreef:Magneet antenne en misschien lukt het je ze eruit te krijgen.
Even op zoek naar zo n magneet dan!
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
PdK89
beginner
Contacteer:

Bericht door PdK89 »

Elke garage in de buurt van gouda waar ik vraag of ze drl dimmer kennis hebben of ervaring met aansluiten heb ik geen succes..

Iemand in de omstreek die wel een garage weet waar ze het snappen en kunnen doen?

alvast bedankt
Clio IV dCi S&S Expression Eco 2 | Pack Noir | Blanc Glacier / 16" Passion Noir
PdK89
beginner
Contacteer:

Bericht door PdK89 »

Heeft iedereen het hier bij die Garage in Wijchen laten doen?

Niemand die een adres weet waar het kan in de buurt van Gouda/Rotterdam/Den Haag?

Of is er zelf iemand expert die het kan doen (niet voor niks natuurlijk)

grt.
Clio IV dCi S&S Expression Eco 2 | Pack Noir | Blanc Glacier / 16" Passion Noir
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Giosan schreef:Vandaag nog maar een poging gedaan en zelf de DRL kabels onderbroken + bekabeling aangesloten (omheen gedraaid en goed vastgetaped met speciale tape) en het is gelukt! Enige probleem is dat 1 stadslicht aan blijft als er geen verlichting aan is - dit komt omdat ik contact 12v op stadslicht heb aangesloten zodat de DRL niet ook gevoed wordt door de module en door de Clio zelf.

Morgen even oplossen - ik denk dat ik het stadslicht doorlus zodat, als er geen verlichting aan staat, de DRL aan gaat samen met de stadslicht - vind het wel vet staan :) De DRL blijft dan op 100% en pas als het dimlicht aan gaat springt hij naar 50% (als het goed is). Hierbij wat foto's! Morgen weer verder knutselen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Weet je toevallig de kleuren van de DRL + en de kleur van de stadslicht kabels??
En waar heb je die kabels gevonden allemaal in de zekeringkast in de motorruimte of ergens anders??
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

felix schreef:Wellicht ten overvloede, maar hou er wel rekening mee dat wanneer je dagrijlicht gebruikt in combinatie met dimlicht de sterkte van het dagrijlicht dient te verminderen bij het inschakelen van het dimlicht en dan eigenlijk moet functioneren als stadslicht. Als je een wout treft die er verstand van heeft dan ben je het bokje :chinrub: :thumbsup:
Dat klopt idd, maar de wet is wel weer verandert, dat ook de achterlichten op de auto mogen/moeten branden wanneer je je DRL voert.
En ik wil dus de achterlichten van myn GT brandend krygen icm de DRL.
Want by my dimt de DRL al tot 50%+- op het momemt dat ik stadslicht of dimlicht aanzet.
Maar ik wil wel ook verlichting op de achterzyde van myn GT hebben, en probeer dus zoveel mogelyk info te vergaren van welke draden waarvan zyn, om dit te realiseren.
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
yesh82
beginner
Contacteer:

Bericht door yesh82 »

PdK89 schreef:Heeft iedereen het hier bij die Garage in Wijchen laten doen?

Niemand die een adres weet waar het kan in de buurt van Gouda/Rotterdam/Den Haag?

Of is er zelf iemand expert die het kan doen (niet voor niks natuurlijk)

grt.
Bij http://www.sky-cars.nl/ kan je van alles en nog wat laten inbouwen. Goede ervaringen mee
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”