Spook Clio // HELP!!

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
wesselvdwaa
beginner
Contacteer:

Spook Clio // HELP!!

Bericht door wesselvdwaa »

Ik heb sinds 7mnd een clio dci 1.6 uit 2007.

Sinds ik hem heb was er al iets vreemds aan de auto. Als ik richting gaf naar rechts kon ik niet de ruitenwissers aan of uitzetten. En andersom.

Maar sinds vandaag begon de auto helemaal te spoken. Bij het ontgrendelen (dmv de afstandsbediening) ging de kofferbak open.
Maar toen ik eenmaal begon te rijden bleef de kofferbak open gaan. Maar ook ging de alarmlichten vanzelf knipperen, de verlichting ging aan of uit als ik richting aan gaf naar rechts.
Ook reageerde de kofferbak op de versnellingspook als ik deze in de achteruit zette.

Als ik de auto uit zette knipperde de koplampen 2x, was het een paar seconden stil en knipperden ze weer 2x.

Gelukkig heb ik dit uitgekregen omdat ik niet meer bij een garage terecht kon op dit tijdstip.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn? Of wie herkend dit probleem?
tinuske
forum starter
Contacteer:

Re: Spook Clio // HELP!!

Bericht door tinuske »

een keer de accu polen losmaken, een paar minuten wachten en dan weer aansluiten, misschien heeft de computer zich dan gereset en werkt alles weer normaal
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
wesselvdwaa
beginner
Contacteer:

Thnx Tinuske. Ik zal dat volgende week (na de vakantie) proberen. Ik laat weten of het heeft geholpen.
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

En...heeft het geholpen? Anders zit ik te denken aan vocht in de elektronica.
HANSJORG2
forum starter
Contacteer:

Bericht door HANSJORG2 »

Ik heb dit ook gehad met mijn clio! ;D Als ik hem ontgrendelde of vast deed, af en toe ging de koffer open (het slot ging open de koffer zelf bleef gelukkig toe)

Binnen gedaan in de garage en dit was opgelost, weet niet meer wat het probleem was ik zal het misschien later weten te zeggen. (:
wesselvdwaa
beginner
Contacteer:

Een tijdje geleden is mijn auto een paar dagen naar de monteur geweest.
Het bleek een gesmolten verdeelblok te zijn die onder de mat ligt bij de bestuurderskant.

Er zat vocht onder de mat en kon niet weg. Het blok was gesmolten en zorgte voor deze problemen. Monteur heeft alle bedraging aan elkaar gesoldeerd alles sinds dien verholpen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”