Bougies en olie vervangen Clio 3 RS

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
ArnoRS
beginner
Contacteer:

Bougies en olie vervangen Clio 3 RS

Bericht door ArnoRS »

Is het makkelijk om de bougies te vervangen bij een Clio 3.1 RS?
Ik ben nog een redelijke beginner als het aankomt op sleutelen aan auto's. Is er ook een 'how to do' voor het vervangen van bougies?

Welke bougies zijn het beste voor dit model Clio? NGK bougies?

Verder wil ik ook graag de olie en oliefilter vervangen. Welke olie raden jullie aan? 5W40 van een bekend merk als Shell, Elf etc.? Is dit ook goed zelf te doen of toch bij een garage laten doen?
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: Bougies en olie vervangen Clio 3 RS

Bericht door Tomasvs »

Als je er zelf geen verstand van hebt, kan je er beter niet aan beginnen!
Voor wat betreft de bougies heb ik geen ervaring, heb ze bij mijn 1.6 heel simpel vervangen, maar ik weet niet hoe dat bij een RS zit.

Voor de olie moet je wel echt een brug hebben. Je moet namelijk de olie aftappen en het oliefilter demonteren en vervangen. Dit kan je niet van bovenaf doen en moet echt van onder de auto. Is niet heel lastig, maar je moet dus wel die brug hebben.

Ik zou persoonlijk altijd voor kwalitatieve merk olie gaan, en niet voor een huismerk van de Shell. Ik heb zelf erg goede ervaring met Castrol olie, maar bij Renault gebruiken ze eigenlijk altijd standaard Elf olie.
ArnoRS
beginner
Contacteer:

Bericht door ArnoRS »

Ik kan wel wat sleutelen aan auto's maar heb ergens op internet gelezen dat bij een RS het e.e.a. gedemonteerd moet worden. Ik weet niet of dat bij een Clio 2 of 3 was.
remcors
forum starter
Contacteer:

Bericht door remcors »

Bij een clio 3 rs is het vervangen van bougies een eitje, zelf ook gedaan kan je heel makkelijk bij.
je hebt natuurlijk wel een goede bougie sleutel nodig.
Ik heb gewoon originele type er weer terug in gedaan.
Olie had ik zelf geen zin in en heb ik bij de dealer laten doen en ze gebruiken Elf evolution 900 sxr 5w40 geloof ik
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”