Clio IV RS Monaco GP
- vanminkelen
- beginner
- Contacteer:
Clio IV RS Monaco GP
Sinds vrijdag trotse eigenaar van deze onwijs mooie RS in parelmoer wit met een zwart dak !
slechts 2 minpunten.......
Geen RS monitor en geen parkeersensoren
Echt onbegrijpelijk dat de auto zo besteld is door de vorige eigenaar maar goed...
Aangezien ik zelf nogal handig ben denk ik er toch over om parkeersensoren te monteren in combinatie met een camera (en dit moet kunnen werken met R-link)
Ik wil wel alles origineel monteren inclusief bekabeling dus er moet flink geïnvesteerd worden maar dat heb ik er voor over.
RS monitor is iets voor later, denk niet dat ik daar in de praktijk erg veel gebruik van zal maken.
Nu heb ik een vraag:
is er iemand aanwezig op het forum die in bezit is of kan komen aan originele bedradingsschema's ?
En eventueel onderdeelprijzen en nummers.
Ik kon tot vorig jaar zelf nog inloggen voor deze zaken maar dat is helaas niet meer het geval.
Ik hoor het graag !
slechts 2 minpunten.......
Geen RS monitor en geen parkeersensoren
Echt onbegrijpelijk dat de auto zo besteld is door de vorige eigenaar maar goed...
Aangezien ik zelf nogal handig ben denk ik er toch over om parkeersensoren te monteren in combinatie met een camera (en dit moet kunnen werken met R-link)
Ik wil wel alles origineel monteren inclusief bekabeling dus er moet flink geïnvesteerd worden maar dat heb ik er voor over.
RS monitor is iets voor later, denk niet dat ik daar in de praktijk erg veel gebruik van zal maken.
Nu heb ik een vraag:
is er iemand aanwezig op het forum die in bezit is of kan komen aan originele bedradingsschema's ?
En eventueel onderdeelprijzen en nummers.
Ik kon tot vorig jaar zelf nog inloggen voor deze zaken maar dat is helaas niet meer het geval.
Ik hoor het graag !
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Re: Clio IV RS Monaco GP
http://www.carvision.nl/index.php?item= ... 90&lang=NL
Deze camera werkt zowel voor als achter zodoende hoef je geen sensoren.
Veel rij plezier met de monaco RS clio.
Deze camera werkt zowel voor als achter zodoende hoef je geen sensoren.
Veel rij plezier met de monaco RS clio.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- vanminkelen
- beginner
- Contacteer:
bedankt voor jullie reactie.
Had het systeem van carvision al bekeken en daar is niets op aan te merken hoor, maar wil echt graag alles op de originele manier.
origineel zit de camera zoals je vast weet in het Renault logo en dit wil ik ook graag zo monteren.
Vandaar de vraag over de originele onderdelen en schema's
Hopelijk is er iemand op het forum die mij meer informatie kan verschaffen
Had het systeem van carvision al bekeken en daar is niets op aan te merken hoor, maar wil echt graag alles op de originele manier.
origineel zit de camera zoals je vast weet in het Renault logo en dit wil ik ook graag zo monteren.
Vandaar de vraag over de originele onderdelen en schema's
Hopelijk is er iemand op het forum die mij meer informatie kan verschaffen

- vanminkelen
- beginner
- Contacteer:
mooi dat je dat kan Robin, maar WIL je dat ook ? 

-
- forum member
- Contacteer:
Haha dat is wel wat werk maar als precies laat weten hoe en wat je wilt en zo en een kenteken hebt kan ik wel een x wat uitzoeken
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Ik had een camera besteld maar hij stond er niet op .Bij navraag was het onmogelijk een camera bij te plaatsen .De sensoren staan er wel op en bij het lezen dat de camera toch niet zo goed is bij regenweer en vorst B.V. ben ik er zeer tevreden over dat de camera er niet opstaat.Ik vind het zelfs beter want men kan nu toch kijken of je niets raakt en dat kun je met een camera niet omdat je dan naar het scherm kijkt.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

-
- forum member
- Contacteer:
Ik heb wel zelf camera bijgebouwd maar op medianav dan
- vanminkelen
- beginner
- Contacteer:
Heb je wel de originele gemonteerd in het logo of heb je een alternatief gemonteerd zoals carvision ze aanbied ?Robin5757 schreef:Ik heb wel zelf camera bijgebouwd maar op medianav dan
Dat wil ik juist liever niet.
En als ik parkeersensoren ga inbouwen is dat sowieso meer werk aangezien ik moet boren in de bumper.
In de kleur spuiten wordt ook lastig met een parelmoer kleur
-
- forum member
- Contacteer:
Ik heb een camera van dacia gebruikt;)
- vanminkelen
- beginner
- Contacteer:
Kijk dat is informatie waar ik wat mee kan bedankt !Robin5757 schreef:Ik heb een camera van dacia gebruikt;)
Is de bedrading ook van Dacia of heb je die zelf getrokken ?
Camera van Dacia, schiet je niet veel mee op. Is een set voor achteraf-inbouw i.c.m. Media-Nav. Niet voor R-Link (welke je neem ik aan in je RS hebt zitten?) Zie o.a:http://www.tech-accessoires.renault.com ... nt_id=4868
De gevraagde schema's kan je vinden op http://www.infotech.renault.com/fo/accueil.action betaal je voor de tijd dat je gebruikt, eigenlijk niet vor particulieren. Maar kan wel. Of zoek een kenteken / VIN van een RS met de gevraagde opties en vraag of je dealer met deze gegevens voor je wil zoeken.
Succes en veel veilige Kilometers met deze fantastisch gave auto? stond deze vorige week in Apeldoorn aan de Vlijtseweg?
De gevraagde schema's kan je vinden op http://www.infotech.renault.com/fo/accueil.action betaal je voor de tijd dat je gebruikt, eigenlijk niet vor particulieren. Maar kan wel. Of zoek een kenteken / VIN van een RS met de gevraagde opties en vraag of je dealer met deze gegevens voor je wil zoeken.
Succes en veel veilige Kilometers met deze fantastisch gave auto? stond deze vorige week in Apeldoorn aan de Vlijtseweg?
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
- vanminkelen
- beginner
- Contacteer:
Bedankt voor de uitgebreide informatie Bas !
Ga er gelijk mee aan de slag, zodra ik nieuws heb en begonnen ben zal ik wat foto's maken van de vorderingen.
Kan wel zijn dat de auto vorige week in Amersfoort stond
De velgen wilde ik opnieuw gespoten hebben voordat ik hem afgeleverd kreeg.
Zaten allemaal schuur krassen in (waarschijnlijk een schuurspons gebruikt bij het schoonmaken van de velgen)
Maar ze zijn weer als nieuw en ik ben er helemaal happy mee.
Auto rijdt super,EDC moet ik wel aan wennen de vorige Renault's altijd handbak gereden.
Vind de EDC af en toe een beetje besluiteloos.... zal niet klagen het is tenslotte geen DSG
Nu langzaam maar zeker naar full-options toewerken maar liefst wel allemaal OEM.
Kost wat meer maar heeft voor mij ook meerwaarde !
Ga er gelijk mee aan de slag, zodra ik nieuws heb en begonnen ben zal ik wat foto's maken van de vorderingen.
Kan wel zijn dat de auto vorige week in Amersfoort stond
De velgen wilde ik opnieuw gespoten hebben voordat ik hem afgeleverd kreeg.
Zaten allemaal schuur krassen in (waarschijnlijk een schuurspons gebruikt bij het schoonmaken van de velgen)

Maar ze zijn weer als nieuw en ik ben er helemaal happy mee.
Auto rijdt super,EDC moet ik wel aan wennen de vorige Renault's altijd handbak gereden.
Vind de EDC af en toe een beetje besluiteloos.... zal niet klagen het is tenslotte geen DSG
Nu langzaam maar zeker naar full-options toewerken maar liefst wel allemaal OEM.
Kost wat meer maar heeft voor mij ook meerwaarde !

Gefeliciteerd met je aanschaf, mooie wagen hoor. Ik ben wel benieuwd waarom je deze dan toch hebt gekocht terwijl er dingen ontbreken die je juist wel had willen hebben.
In welke stand heb je hem altijd staan? Ik bijna altijd in sport, en tegenwoordig ook op handmatig schakelen. Dan is hij niet besluiteloos omdat je zelf de beslissing neemt, wel blijft de vertraging voordat hij daadwerkelijk schakelt aanwezig natuurlijk. Maar maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend dat je er rekening mee houdt.
In welke stand heb je hem altijd staan? Ik bijna altijd in sport, en tegenwoordig ook op handmatig schakelen. Dan is hij niet besluiteloos omdat je zelf de beslissing neemt, wel blijft de vertraging voordat hij daadwerkelijk schakelt aanwezig natuurlijk. Maar maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend dat je er rekening mee houdt.
- vanminkelen
- beginner
- Contacteer:
Dank je, heb hem gekocht omdat het een Monaco GP is en daar was ik al wat langer naar opzoek (de keuze is dan iets beperkter zoals je waarschijnlijk weet)goos schreef:Gefeliciteerd met je aanschaf, mooie wagen hoor. Ik ben wel benieuwd waarom je deze dan toch hebt gekocht terwijl er dingen ontbreken die je juist wel had willen hebben.
De trophy is te "hard" voor normaal gebruik en was dus geen optie.
Dat er dingen niet opzitten is voor mij geen groot probleem.
Ik heb bij Renault gewerkt en zit al heel wat jaren in de autobranche dus ik kan een heleboel zelf, het is tenslotte ook 'n beetje een hobby

Voor wat betreft de bak vindt ik inderdaad dat hij besluiteloos is als je in de normale stand rijd en niet handmatig schakelt. In sport heb je daar minder last van.
Zal wel een kwestie van wennen zijn maar het blijft eigenaardig.
Daarom druk ik ook tegenwoordig gewoon standaard na het starten de RS knop in en schakel ik zelf.
Misschien t.z.t. een keer de software aanpassen naar die van de trophy als ik de andere dingen heb gedaan.
Van de monaco GP zullen er inderdaad nog een stuk minder beschikbaar zijn dan van de 'gewone' RS.
Dat scheelt een hoop als je zelf een boel kan ja. Ik ben wel erg benieuwd of je de software kan aanpassen, via renault zelf doen ze dit iig niet. Als je daar meer over weet houd ik me aanbevolen

Dat scheelt een hoop als je zelf een boel kan ja. Ik ben wel erg benieuwd of je de software kan aanpassen, via renault zelf doen ze dit iig niet. Als je daar meer over weet houd ik me aanbevolen

- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
Dat is hier ook al een gewoonte geworden. Meteen na het starten de R.S. knop indrukken naar Sport, in manueel zetten en flipperen maar. Een maandje geleden nog een sgeporbeerd in de normale stand + automaat en ik was het na een paar kilometer al beu.vanminkelen schreef: Daarom druk ik ook tegenwoordig gewoon standaard na het starten de RS knop in en schakel ik zelf.
Misschien t.z.t. een keer de software aanpassen naar die van de trophy als ik de andere dingen heb gedaan.
Misschien is dat de reden dat mijn verbruik wat hoger ligt

Ik ben aan het wachten tot Fastchip een Trophy onder handen kan nemen aangezien ze ook zouden kijken om de software naar de gewone R.S. te zetten indien mogelijk. De kortere schakeltijden zouden zeker interessant zijn.