Clio 3 GT 1.6
-
- beginner
- Contacteer:
Clio 3 GT 1.6
Hallo, heeft iemand ervaring met het tunen van een Clio 3 GT 1.6 (128 pk) uit 2010? Ik heb deze auto nu een half jaar maar ik zou 'm wel willen tunen en dan denk ik aan chiptuning. Volgend verschillende bronnen is de versie al aardig aan z'n max, maar er zou nog wel zo 12pk bij kunnen. De auto zou dan nog wat zuiniger worden en wat beter accelereren. Eventueel na het chippen, wat zou er dan nog aan zon auto gedaan kunnen worden? Heb hier namelijk niet echt ervaring mee, het is immers mijn eerste auto.
Graag jullie reactie :-)
Rick
Graag jullie reactie :-)
Rick
Renault Clio 3 phase 2 1.6 GT
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Clio 3 GT 1.6
felix schreef:Informeer even bij L.J op het forum. Hij heeft zijn 3 GT laten tunen.
Heb je een link naar zijn naam of topics? Kan hem niet vinden.
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
-
- beginner
- Contacteer:
Dank je wel! Heb geïnformeerd bij Unlimited Tuning in Amersfoort en dit is wat ze zeiden:Sp33dFr34k schreef:https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 13&t=18524
''We hebben jouw type auto inderdaad vaker mogen tunen.
De toename zal uit gaan komen rond 13pk en 15nm. Dit zijn gegarandeerde toenames dus het kan in de praktijk nog wel hoger uitvallen.
Kosten van de tuning € 299,- Incl. btw. Optioneel kan je hier nog de vermogenstesten bij nemen.
Er wordt dan een run gemaakt op origineel vermogen en een run na tuning. Hier zit een meerprijs aan vast van € 75,-.''
Wat vinden jullie mede Clioclubbers? Is dit de moeite waard?
Graag jullie reactie.
-
- beginner
- Contacteer:
Topic kan op zich wel gesloten worden. Voor in de toekomst wil ik een sport katalysator inbrengen+airtake en als laatste chippen.
Wat wil je daar dan mee bereiken? Verwacht maar geen grote vermogenswinsten.
-
- beginner
- Contacteer:
Als doel vermogenswinst, dit te bereiken d.m.v. een sport katalysator+air intake en als laatste chippen op basis van de aangepaste dingen. En voor de hobby, leuk om te doen :-).martll schreef:Wat wil je daar dan mee bereiken? Verwacht maar geen grote vermogenswinsten.
- snake
- forum starter
- Contacteer:
Air intake kost je pk,s aangezien je accu in de weg zit. http://k-tecracing.com/show_product.asp ... d=18&pic=2
Dit levert iets op.
Dit levert iets op.
zit er zelf ook aan te denken, maar is er niet een type Renault te vinden met zelfde motor die al meer trekkend vermogen heeft.
zodat je bij zo'n type de computer gedeelte kan overzetten zodat alles al anders gaat lopen en meer trekkracht uiteindelijk heeft
zal er niet een espace zijn die zelfde type blok heeft dus
bij de espace heb je meer trekkracht doordat de espace zwaarder is en meer mag trekken ( met aanhanger)
of praat ik onzin
weet namelijk dat er in een Alpine A310 een onstekingsunit ingebouwd is van een Renault 5 GTX.
de GTX had een andere instelling van de onstekingshoek waarbij de Alpine meer vermogen kreeg.
Alpine is van Autohaus Shouren te Brüggen en ik heb zelf aan hem die GTX onstekingsunit geleverd
zodat je bij zo'n type de computer gedeelte kan overzetten zodat alles al anders gaat lopen en meer trekkracht uiteindelijk heeft
zal er niet een espace zijn die zelfde type blok heeft dus
bij de espace heb je meer trekkracht doordat de espace zwaarder is en meer mag trekken ( met aanhanger)
of praat ik onzin
weet namelijk dat er in een Alpine A310 een onstekingsunit ingebouwd is van een Renault 5 GTX.
de GTX had een andere instelling van de onstekingshoek waarbij de Alpine meer vermogen kreeg.
Alpine is van Autohaus Shouren te Brüggen en ik heb zelf aan hem die GTX onstekingsunit geleverd
Computer overzetten van ander type auto kan vrijwel nooit.