Sleutel wil niet opnieuw inlezen, clio 2 diesel

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Chillem
beginner
Contacteer:

Sleutel wil niet opnieuw inlezen, clio 2 diesel

Bericht door Chillem »

Beste mensen,

Na een tijdje last te hebben gehad van een slecht startende auto, (startonderbreker lampje bleef flikkeren, en auto startte slechts na veel pogingen)
leek het vandaag helemaal gebeurd met mijn sleutel, heb vervolgens nieuwe batterijtjes geplaatst, en heb geprobeerd de sleutel opnieuw in te lezen.
In de auto gaan zitten, deuren dicht, vergrendelingsknopje ingedrukt tot het startonderbrekers lampje continue rood brandde, sleutel op de infraroodzender gericht, dit lijkt allemaal goed te gaan, kan dan ook weer de deuren ver en ontgrendelen ..... alleen starten gaat niet, het lampje blijft rood branden (continue, dus zonder knipperen)

Iemand hier misschien een idee wat ik nu nog kan proberen?

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!

Groet,
Jan Willem
Gijsvm
beginner
Contacteer:

Re: Sleutel wil niet opnieuw inlezen, clio 2 diesel

Bericht door Gijsvm »

Dat heeft alles met het sleutelsignaal en de startonderbreker te maken.
Zodra het kouder wordt zullen de problemen alleen maar groter worden, dus daarom zou ik zeggen; startonderbreker er uit laten programmeren en klaar ben je.
marxander
beginner
Contacteer:

Bericht door marxander »

Gaat het voorgloei lampje wel branden.
dadal
beginner
Contacteer:

Bericht door dadal »

ik kan startblokkering van renault autos verwijderen, auto start dan met gewone sleutelblad zonder elektronica, de hele ecu moet opnieuw geprogrammeerd worden, draden door knippen of draden doorverbinden naar de benzine pomp ,of de andere trucjes werken niet. als ECU en UCH niet de juiste code ontvangen worden dan brandstofpomp en ontsteking geblokkeerd.
meestal is de sleutel zelf stuk en oorzaak van start probleem,
als het sleutel goed is dan moet je volgende onderdelen checken : Leesring, UCH/BSI, en de bedrading
problemen met startonderbreker ? stuur maar een PM of email naar mister-chip@hotmail.com
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”