terugroepactie ivm remsysteem

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
pmeister

Re: terugroepactie ivm remsysteem

Bericht door pmeister »

pmeister schreef:Toevallig een afspraak gemaakt ivm krijsende remmen, op de bevestiging stond "volgens advies Renault". Snapte het al niet, totdat ik het persbericht las vanochtend.
Apart, bleek de dealer m'n mn kenteken verkeerd te hebben genoteerd. Mijn Estate valt buiten de terugroepactie, terwijl een hatchback met dezelfde datum er wel binnen valt. Een estate van een week eerder valt er ook buiten, kennelijk komen die toch van een andere band afrollen?
daytona1956
beginner
Contacteer:

Bericht door daytona1956 »

Waarschuwing!!!!!!
Deze week mijn Clio4 en ook die van mijn vrouw, bij de Renault dealer in Hengelo gehad voor de terugroepactie.
met de remmen was niets aan de hand. Na een gratis update van de navigatie, werkt deze niet meer in de Benelux.
De kaarten zijn compleet verdwenen!!
Commentaar van Renault Nederland wachten we af.
Intussen zitten wij zonder Kaarten en Navigatie.

Na bijna twee weken wachten en comminiceren is het dan toch gelukt. De importeur geeft geld voor nieuwe kaarten (rekeningen moet ik op laten sturen.)
Jammer van het wachten. Heb daardoor extra kosten moeten maken welke niet worden vergoed.
En dat had dus makkelijk in 1 dag kunnen worden geregeld
waarvan akte!
Laatst gewijzigd door daytona1956 op 01 dec 2014 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Gaat het om de kaartupdate die je zelf via de PC hebt gedaan?
Even langs de dealer dan. Er is ook een update voor het systeem die alleen bij de dealer gedaan kan worden.

Beide updates (die je zelf doet én die de dealer doet) moeten uitgevoerd zijn dan is de kaart weer zichtbaar. :thumbsup:
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Ook de Captur's worden nu voor een inspectie terug geroepen.

http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 31&t=22941

Heb nog geen rempedaal dat tot de bodem komt.

Grtn Ben...
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Bericht door Il Girasoli »

Klopt, hier ook een brief binnengekomen voor m'n ouders. Lijkt het zelfde geintje als van de Clio.
Lejo

Bericht door Lejo »

Gisteren kreeg ik een aangetekende brief voor de Clio van april 2014 voor controle van de voorremslangen.
fellowes
beginner
Contacteer:

Bericht door fellowes »

Vandaag naar de dealer geweest om dit te controleren.
Niks aan de hand. De vorige keer ook niks aan de hand.
Paul
forum starter
Contacteer:

Bericht door Paul »

Heb afgelopen zaterdag ook een brief van Renault ontvangen vanwege een eventueel euvel aan het remsysteem.
(Stond op de brief "aangetekend" maar lag gewoon in de brievenbus, zonder dat ik de postbode heb gezien, maar
dat terzijde :shocked: )

Wat mij wel heeft verbaasd, dat dit euvel al veel langer bekend is (begin 2014), mijn wagen van april 2015 is en toch kan dit klaarblijkelijk
niet meteen in de fabriek worden nagekeken vòòr aflevering :thumbsdown:

Ik vind dit bijzonder slordig van Renault, dat ze een remsysteem blijven monteren, waarvan ze weten dat er fouten in kunnen zitten :veryangry2:

Groeten,
Paul.
3s_
beginner
Contacteer:

Bericht door 3s_ »

Ik heb gisteren de Clio binnengebracht bij mijn garage. Geen probleem met de voorste remleidingen.
Clio IV GrandTour Graphite 0.9 TCe Cassiopeiagrijs
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Bericht door s_jansen66 »

Vreemd. De mijne is van november 2012 en die van mij is niet terug geroepen. Staat ook niets op de RDW site.

Misschien hebben ze dit in juli al nagekeken zonder het te zeggen toen hij bij de dealer stond voor een grote beurt.
66 kW powerrr
forum starter

Bericht door 66 kW powerrr »

Ik heb dezelfde brief onlangs ontvangen, maar toen ik een afspraak wilde maken heeft mijn dealer in hun systeem gezocht.
Daaruit bleek dat ze mijn auto hierop tijdens mijn garagebezoek anderhalve maand geleden al hadden gecontroleerd. :thumbsup:
Kennelijk vind renault het voor de dealer een urgenter probleem dan voor de klant. :chinrub:
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
Jozz
beginner
Contacteer:

Bericht door Jozz »

Vanmorgen met de Clio (2013) langs geweest bij de dealer. Geen problemen met de remleidingen aan de voorkant. Meteen de batterij van de sleutelkaart laten vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Sidney
forum starter
Contacteer:

Bericht door Sidney »

onze (mei 2014) moest ook - had nog geen half rondje door de showroom gelopen of het was al gepiept; niks aan de hand :-)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”