Clio 1,4 16v valt uit tijdens rijden
Clio 1,4 16v valt uit tijdens rijden
Hallo allemaal,
Ik heb een clio 1,4 uit 2002 die sinds een tijdje zomaar tijdens het rijden uitvalt waarbij de auto gaat schudden en de toerental meter op en neer springt. Nou is het wel zo dat hij na een verloop van tijd wel weer start. Ik denk na het afkoelen? Wat me ook opvalt is dat de ventilator van de radiateur niet meer draait. Ik had wat rondgekeken op forums en het leek er op dat de koelwater temperatuursensor het probleem kon geven. Toen ik hiervan het stekkertje los had gehaald en de auto op contact zette begon de ventilator te draaien en zodra de stekker er weer op deed stopte die weer. Hierna heb ik de sensor vervangen maar het mog helaas niet baten.
Nou is mijn vraag aan jullie of iemand hier misschien raad mee weet? Nog niet heel lang geleden zijn de waterpomp, spanrollen en distributie riem vervangen bij de garage( weet niet of dit wat uit kan maken)
Bvd
Ik heb een clio 1,4 uit 2002 die sinds een tijdje zomaar tijdens het rijden uitvalt waarbij de auto gaat schudden en de toerental meter op en neer springt. Nou is het wel zo dat hij na een verloop van tijd wel weer start. Ik denk na het afkoelen? Wat me ook opvalt is dat de ventilator van de radiateur niet meer draait. Ik had wat rondgekeken op forums en het leek er op dat de koelwater temperatuursensor het probleem kon geven. Toen ik hiervan het stekkertje los had gehaald en de auto op contact zette begon de ventilator te draaien en zodra de stekker er weer op deed stopte die weer. Hierna heb ik de sensor vervangen maar het mog helaas niet baten.
Nou is mijn vraag aan jullie of iemand hier misschien raad mee weet? Nog niet heel lang geleden zijn de waterpomp, spanrollen en distributie riem vervangen bij de garage( weet niet of dit wat uit kan maken)
Bvd
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
Re: Clio 1,4 16v valt uit tijdens rijden
Bij het schudden loopt je auto dan nog wel op alle 4 de cilinders?
Clio 2 Phase 1 uit 1999
De auto rijd (als die rijd) verder gewoon goed. Van het ene op het andere moment valt hij uit soms met schudden, of dat nou na 50km is of al na 5km rijden. Dus ik neem aan dat de cilinders afgezien van dat verder gewoon naar behoren werken..112mark schreef:Bij het schudden loopt je auto dan nog wel op alle 4 de cilinders?
-
- forum starter
- Contacteer:
Ik denk dat bedoelt wordt of alle 4 de cilinders nog wel aangestuurd worden m.a.w. is het geen kapotte/slecht werkende bobine?
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
Idd als een motor schokt dan kan het zijn dat hij maar op 3 of 2 cilinder loopt. Bij mij was dat het geval toen de bobine defect was.
Ik zou er even mee naar een garage gaan op het moment dat hij zo slecht loopt en laten uitlezen. Bij mij was toen heel snel duidelijk wat het probleem precies was.
Maar wat gebeurt er dat als je auto is uitgevallen en je probeert hem direct weer te starten?
Ik zou er even mee naar een garage gaan op het moment dat hij zo slecht loopt en laten uitlezen. Bij mij was toen heel snel duidelijk wat het probleem precies was.
Maar wat gebeurt er dat als je auto is uitgevallen en je probeert hem direct weer te starten?
Clio 2 Phase 1 uit 1999
1.4-16v uit 2002 heeft pen bobines, gaan vaak stuk. Zou hem eerst (laten?) uitlezen bij een garage. Dan kun je de bobines omwisselen van cilinders om te bepalen of er daadwerkelijk één of twee kapot zijn.
Ik heb hem zelf uitgelezen met een apparaatje die idd 2 storingen aangaf:
Random/multiple misfire detected en
engine coolant temperature circuit.
Dus wat jullie zeggen zou idd heel goed kunnen kloppen, alleen vind het vreemd dat de auto nagenoeg perfect rijd en dan ineens schokt ie en valt hij uit daarna kun je hem niet weer starten voor een half uur tot een uur
Dus wat jullie zeggen zou idd heel goed kunnen kloppen, alleen vind het vreemd dat de auto nagenoeg perfect rijd en dan ineens schokt ie en valt hij uit daarna kun je hem niet weer starten voor een half uur tot een uur
Een slechte bobine kan spontaan aan- en uitgaan, ook tijdens het rijden. Als je auto totaal niet wil aanslaan, dan is er meer aan de hand. BDP-sensor bijvoorbeeld.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
Mijn auto reed toen ook gewoon goed met een defecte bobine, Die gaan pas problemen geven als ze warm worden. En zodra ze dan afkoelen werken ze weer. Daar kwam ik achter toen ik 45 min op de ANWB had gewacht en toen de auto vrolijk startejks schreef:Ik heb hem zelf uitgelezen met een apparaatje die idd 2 storingen aangaf:

En idd als je penbobines hebt dan zou ik zeker de storing in dat gebied gaan zoeken.
Clio 2 Phase 1 uit 1999