Clio 2003 sleutel gevallen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
mauricee93
beginner
Contacteer:

Clio 2003 sleutel gevallen

Bericht door mauricee93 »

Hoi Iedereen,

Mijn vriendin rijdt een clio 2 bj 2003, nu heeft ze haar autosleutel perongeluk in de put laten vallen.
Nu hebben we dus nog enkel de reservesleutel nu is mijn vraag is er ergens een adres om aan een werkende autosleutel te komen eventueel doormiddel van de code van de oude sleutel te kopieren ?
of kunnen we alleen bij de dealer terecht voor een andere sleutel, zoja wat zijn de kosten inclusief inleren?
DeKnarf
beginner
Contacteer:

Re: Clio 2003 sleutel gevallen

Bericht door DeKnarf »

Ik heb het zelfde probleem en ben hiermee al eens naar een "Clio-certified" garage gegaan (want de 'normale' garage van Henk om de hoek, mag dit blijkbaar niet doen).

Is alweer een tijdje geleden, maar het kost dacht ik rond de €200.
Ik weet wel dat je een apparaatje in Duitsland kan kopen, waarmee je je eigen sleutel kan "clonen".

Je koopt dan zo'n chip-houder waar je de sleutel in legt + apparaatje waarmee je die startblokkering code kan kopiëren.
Totale kosten van dat apparaatje + houder & sleutel zijn het zelfde als dat je het bij de dealer laat doen.
Voordeel is dan wel dat je nog een keer je sleutel kwijt zou kunnen raken, zonder dat het je opnieuw bizar veel geld kost.

//TOEVOEGING:

Ik kom met de zoekfunctie EEN TOPIC tegen met deze (gedeeltelijke) reactie:
niva schreef:de lokale (turkse) sleutelboer kon hem makkelijk namaken , chipje en alles gecopieerd....

de auto start prima ermee en ook de centrale deurvergrendeling werkt prima met deze sleutel.
ik was zo'n 70 euro kwijt hiervoor, maar dat is veel goedkoper dan een nieuwe boordcomputer met moedersleutel van de dealer (+- 700 euro!)

dus ga eens langs de sleutelboer
mauricee93
beginner
Contacteer:

Re: Clio 2003 sleutel gevallen

Bericht door mauricee93 »

felix schreef:Mijn vriendin de schuld geven........zou ik ook doen :laugh4: :laugh4: :smash: :smash:
ze heeft het toch echt zelf gedaan het is tenslotte ook nog is haar auto :P
maar ik laat hem denk ik liever namaken het is een beetje zonde om hier 200 euro voor kwijt te zijn
mocht iemand iemand weten die dit kan stuur me even een pm

:thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”