Dension gaat niet meer aan?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Niels
forum starter
Contacteer:

Dension gaat niet meer aan?

Bericht door Niels »

Een tijdje terug heb ik een nieuwe Dension Gateway Lite aangeschaft in verband met de komst van een iPhone 6. Deze Dension heeft een paar weken zonder problemen gewerkt, maar nu doet zich ineens een vreemd probleem voor. Hij start namelijk niet meer op als ik de motor start. Toen het probleem net opdook hielp het nog wel eens om een paar keer opnieuw te starten, meestal ging hij dan na een paar pogingen wel aan en bleef dan ook de hele rit werken. Zet ik de motor uit, gaat de Dension uit, start ik de motor weer, dan start de Dension niet meer op. Sinds deze week helpt ook dit opnieuw starten van de motor niet meer, de Dension geeft geen kik. Zou dit op een of andere manier met de toevoer van stroom te maken kunnen hebben, of moet ik het probleem ergens anders zoeken? Ik heb alle bekabeling en aansluitingen al gecheckt, hier is niets vreemds aan te zien.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Dension gaat niet meer aan?

Bericht door Vinnie »

1 Zitten alle kabes goed en goed vast?

2 Heb hierover op het Dension forum wat gelezen.
Dacht dat er bij sommige Densions een bug in de software zat, blijft te lang in de afsluit modus hangen waardoor hij niet snapt dat je de motor start.
Deze updaten en het probleem was weg.
Groeten, Vincent.
Niels
forum starter
Contacteer:

Bericht door Niels »

Bedankt voor de tip, de software updaten was nog niet in me opgekomen. Ga ik vanavond even mee stoeien!
Niels
forum starter
Contacteer:

Bericht door Niels »

Hmm. Net geprobeerd. De .rom op een USB stick gezet, 2 willekeurige MP3'tjes erbij. Gecheckt of de Dension aan staat met iPhone, USB stick ingeplugd, en er gebeurt niets. Doe ik iets fout?

Edit: Het lijkt opgelost. Mijn USB stick was NTFS geformatteerd. Dit heb ik veranderd in FAT32, en toen ging hij wel updated. Het .bin bestand is ook bijgeschreven, dus de update is geslaagd. Ik heb even een paar keer gestart, en elke keer ging de Dension netjes aan. Bedankt voor je hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”