Laatst was de airconditioning stuk, dus met de clio naar de garage. Wat bleek, de condenser (radiator) was stuk. Het leukste aan het hele verhaal was dat de 2006 Clio 3 Initiale een gecombineerde radiator voor de motor en voor de airco heeft. Prijzig onderdeeltje dus. Volgens de garage konden deze absoluut niet gescheiden terug gemonteerd worden (dus een nieuwe radiator voor de airco en een nieuwe voor de motor monteren, zodat ik in de toekomst 1 losse radiator apart kan vervangen, mocht er 1 defect gaan). Ik heb het maar op het woord aangenomen en ben akkoord gegaan met de reparatie. Ik had het graag zelf gesleuteld, maar met het koelmiddel werken zonder enige ervaring leek me ook geen goed plan.
Nu komen we bij de reden van deze post: ik had het idee om gaas voor de radiator te monteren, achter de luchtgaten in de neus, zodat ik niet nogmaals een haat-steen tegen mijn radiator aan krijg.

En mijn tweede vraag: wat is een normale waarde om de wiellagers te vervangen? Ik zit nu op 90.000km, en ga alle 4 de schijfremmen en blokken vervangen (heb TRW spul gekocht, iswelgoedtoch?). Nu zitten bij de achterste schijfremmen al lagers ingebouwd, is het verstandig om ze voor ook te vervangen, of kunnen deze nog wel mee, kan er niks over vinden in het boekje. Ik heb flink aan het wiel lopen sjorren en voel geen speling.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!