Nieuwe radio Clio 2 ph2

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
birdie25
beginner
Contacteer:

Nieuwe radio Clio 2 ph2

Bericht door birdie25 »

Beste mensen,

Ik heb een Clio 2 Ph2 1.6 Initiale waar een standaard Tuner List radio in zit. Nu staat er op de originele factuur van toen de auto is geleverd in 2003 (ja die heb ik er nog bij van de vorige eigenaar) dat er een Radio Renault 4x 40W upgrade in zit. Ik heb de originele speakers vervangen door een setje Pioneer TS-1346 (4x). Als ik nu bijvoorbeeld een Pioneer DEH-X5700BT in zou bouwen met 4x 50W vermogen, zou ik dan ten opzichte van de standaard radio qua geluidskwaliteit verschil merken? Ook ben ik benieuwd of de radio dan nog steeds zuiver blijft als ik boven volume 25 uit kom.
Clio 2 Phase 2 1.6 16V Initiale Noir Nacre
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Nieuwe radio Clio 2 ph2

Bericht door Arjan »

Ik denk dat het juist beter wordt. Verstand van hoe waardes zich verhouden tot de geluidskwaliteit heb ik niet maar naar wat ik tot nu toe heb begrepen betekend meer Watt beter geluid en niet dat de speakers "overladen" worden en gaan kraken.
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Zal zeker beter worden. Die volumes moet je je niet blind op staren, sowieso zijn de verhoudingen compleet anders. Je speakers zullen nu wel "harder" gaan en beter klinken op een hoger volume met een nieuwe radio.
birdie25
beginner
Contacteer:

Bericht door birdie25 »

Maar heb ik dan nu een tunerlist met 4x 40W, dus hetzelfde als de cabasse?
Clio 2 Phase 2 1.6 16V Initiale Noir Nacre
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”