Mistlicht voor 13-polig via achterlicht

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Mvdleeden

Mistlicht voor 13-polig via achterlicht

Bericht door Mvdleeden »

Hallo,

Ik heb een trekhaak gemonteerd onder een Clio IV Grandtour. Het electrische setje dat er bij zit (13-polig) werkt met klemmetjes waarmee je van de achterlichten aftapt. Nu zitten ze er allemaal goed op en werken goed, alleen ik kom er met een meter niet achter welke kleur kabel ik moet gebruiken voor de mistlichten, weet iemand dit? Ik heb nog een zwarte en een groene niet afgetapt (links, rechts is alles klaar).

Thanks alvast,
Martijn
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Mistlicht voor 13-polig via achterlicht

Bericht door Vinnie »

Groeten, Vincent.
Mvdleeden

Bericht door Mvdleeden »

Nee dank je, maar deze informatie heb ik wel. Het gaat om de bedrading die naar het achterlicht van de auto gaat, daar moet ik er een van aftappen voor het mistlicht, maar welke..?!?

(In feite moet ik hem niet eens aftappen trouwens, maar daadwerkelijk onderbreken en beide einden worden aangesloten op bedrading die naar de 13-polige unit gaat, 2 en 2a uit mijn hoofd. Bij mijn unit is er een 2 en 2a, volgens mij zit er een relais in die zorgt dat wanneer er een mistachterlicht brandt op de aanhanger/fietsendrager, dat dan het mistachterlicht van de auto uitgeschakeld is om te voorkomen dat er twee tegelijk aan staan).
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Als je klemmetjes op canbus gaat zetten dan ben je verkeerd bezig, klemmetjes zijn sowieso niet de manier van montage..

Gewoon fijn bij de dealer een originele set halen
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Mvdleeden

Bericht door Mvdleeden »

Nou heb ik niet bijzonder veel verstand van trekhaken, ik weet alleen welke mooi en goed is (Westfalia). Ik heb daar een setje bij gekocht en die gaat er toch ook echt niet meer uit, dus je optie 'gewoon even bij de dealer langs gaan' ga ik niet uitvoeren. Volgens mij was mijn vraag ook niet 'vinden jullie dat ik naar de dealer moet voor een hele andere electronische set?' of iets dergelijks...

Iemand misschien een antwoord op mijn vraag?
coronii
forum starter
Contacteer:

Bericht door coronii »

Goededag,

Ik heb al diverse orginele setjes gemonteerd.
in de kabelboom na de achterdeur in de c stijl dus. Daar lopen ongeveer 7 zwarte kabeltjes (in de kabelboom bij t witte tapeje). Daar onderbreek ik de mistachterlicht en ook maak ik daar de achteruit aan.

Ojah, ook ik ga je even waarschuwen dat je nu je UCH aan t opblazen bent. Word een duur trekhaakje!

Veel succes!
RobL
beginner
Contacteer:

Bericht door RobL »

Heb je de kabel al gevonden
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”