Hoi allen,
Ik heb dus pas redelijk recent een Clio in mijn bezit en daarbij de keurig ingevulde onderhoudsboekjes gekregen. Voorheen is de auto altijd onderhouden bij de Renault dealer in Tiel. Nu moet hij binnenkort voor het jaarlijks onderhoud en apk-keuring. Daarbij vind ik het prettig dat de recent aangeschafte auto meteen goed wordt gecheckt.
Nu dacht ik: laat ik het maar meteen goed doen en een afspraak bij de Renault garage maken. Maar her en der op dit forum lees ik dat men eerder een Bovag-vakgarage aanraadt qua prijs-kwaliteit verhouding.
De kwikfit om de hoek kan ik beter overslaan kreeg ik het idee. Maar zouden jullie hem naar een bovag-garage brengen of toch netjes bij de dealer laten onderhouden?
Onderhoud: vakgarage of dealer?
Re: Onderhoud: vakgarage of dealer?
ik ga liever naar me eigen garage waar ik al 10 jaar kom is dat die in de garantie nog zit moest voor de 30.000 km beurt 285 euro ff neerleggen bij me eigen garage maar 150 euro
en met onderhoud boekjes doen ze niks meer alles gaat nu via de computer mocht je met pech staan ergens in Europa en naar de Renault dealer worden gebracht typen ze je kenteken in en zien dan gelijk heel je historie van je wagen
en met onderhoud boekjes doen ze niks meer alles gaat nu via de computer mocht je met pech staan ergens in Europa en naar de Renault dealer worden gebracht typen ze je kenteken in en zien dan gelijk heel je historie van je wagen
Re: Onderhoud: vakgarage of dealer?
Olie en oliefilter (kleine beurt) kan bij een vakgarage. Wel eerst de prijs vergelijken. Een grote beurt met uitlezen bij de dealer. Nooit naar een kwikfit.
Re: Onderhoud: vakgarage of dealer?
Heb inmiddels een paar slechte ervaringen met de vakgarage.
- Distributie vervangen en een losse bout onder de kap gevonden.
- Fusee vervangen en niet uitgelijnd
- Bij andere distributie vervangen hoop herrie, riem stond te strak.
Mag dan goedkoper zijn dan de dealer, koste ook een berg ergernis en extra ritjes terug naar de garage inclusief vrij nemen om er te komen. Dan maar iets meer kwijt bij de dealer.
Blik verse olie en filtertje vervangen zal een vakgarage best kunnen maar wanneer het wat meer werk wordt dan dat is het wel handig als ze flinke ervaring met Renaults hebben.
- Distributie vervangen en een losse bout onder de kap gevonden.
- Fusee vervangen en niet uitgelijnd
- Bij andere distributie vervangen hoop herrie, riem stond te strak.
Mag dan goedkoper zijn dan de dealer, koste ook een berg ergernis en extra ritjes terug naar de garage inclusief vrij nemen om er te komen. Dan maar iets meer kwijt bij de dealer.
Blik verse olie en filtertje vervangen zal een vakgarage best kunnen maar wanneer het wat meer werk wordt dan dat is het wel handig als ze flinke ervaring met Renaults hebben.
- Niels v Dijk
- beginner
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 06 apr 2009 17:49
- Locatie: Berghem
- Contacteer:
Re: Onderhoud: vakgarage of dealer?
Je kunt altijd een prijsopgave doen van te voren bij de dealer. Voor motrio onderhoud. Prijzen kunnen goed niks verschillen tov een vak garage. En als de remblokken en schijven bijv vervangen moeten worden werken ze met pakketprijzen. Werk zelf bij de dealer en als ik soms zie hoe universele garages te werk gaan dan was rechtstreeks naar de dealer goedkoper 

Clio III RS 197 Luxe BlueDynamo
Re: Onderhoud: vakgarage of dealer?
Kortom als ik het zo begrijp: voor jaarlijkse controle en klein onderhoud naar de (vak)garage en grote zaken bij de dealer laten doen?
Bedankt voor het advies!
Bedankt voor het advies!