Xenon voor de Clio 4 IV

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Junior1958
forum starter
Contacteer:

Re: Xenon voor de Clio 4 IV

Bericht door Junior1958 »

Gisteren Xenon laten inbouwen bij de dealer. De Veluwe ziet er ineens heel anders uit. Zeeeer tevreden!
Huidige auto: Zwarte Clio RS
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Omdat ik de prijsstelling van de after-market wat aan de hoge kant vond (zoals meerdere hier ook aangeven) heb ik de vraag aan Renault Nederland gesteld hoe de prijs is opgebouwd. Dit is de reactie die ik op mijn vraag kreeg:
De genoemde prijs van €1200,00 is gebaseerd op een af-fabriek optie. De prijzen en kwaliteit van xenon-verlichting in de after market zijn inderdaad zeer divers. Het belangrijkste hierin is echter aan te geven dat de xenon die wij vanuit Renault aanbieden, naast een kwalitatief goed product, volledig doorontwikkeld en getest is in samenspraak met de elektronica van uw Renault. Een niet gehomologeerd product kan bij een achteraf inbouw tot storingen in combinatie met de elektronica leiden. Daarnaast dien de Xenon-verlichting aan diverse eisen te voldoen. Veel verlichting die bij universele garages wordt aangeboden voldoet hier niet aan, waardoor u een boete riskeert. De xenon-verlichting die Renault u aanbiedt voldoet wél aan alle Europese eisen enbent u hier welkom mee in alle landen van de EU
Dat die 1200 euro gebaseerd was op af-fabriek xenon dat had ik al verwacht. De prijs van 499 euro van de after-market set wordt volgens Renault dus vooral gevormd door de doorontwikkeling. Ik vraag me echter nog steeds af wat er valt door te ontwikkelen mbt de elektronica, aangezien de Clio geen canbus heeft. Maar bewijs dat een goedkope after-market set geen storing geeft op de electronica heb ik ook niet. Ik sprak laatst wel een operations-manager van Renault en die had het er ook over dat in de testfase van hun after-market xenon, de set storingen veroorzaakte op de R-link. Geen idee hoe dat zou kunnen maar je kan er dus wel vanuit gaan dat als je storingen krijgt met een goedkope set, Renault je er niet mee gaat helpen.

Denk dus dat het vooral een persoonlijke afweging is of je de vrij dure after-market set van Renault neemt, of dat je een goedkope set aanschaft, deze zelf inbouwt en dan het risico loopt dat eventuele storingen niet onder de garantie vallen. Ik heb toch voor de eerste optie gekozen.
Laatst gewijzigd door Manutan op 02 mar 2015 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Manutan schreef:Maar bewijs dat een goedkope after-market set geen storing geeft op de electronica heb ik ook niet.
Er zijn er hier al minstens 10 die een goedkope after-market set hebben, waaronder ik, die nog nooit iets van een storing hebben meegemaakt.
Ramon
forum starter
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Ik heb nu inmiddels al 1,5 jaar een after-market set erin zitten van een paar tientjes, tot nu toe nog helemaal niks van problemen gehad.
Afbeelding
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Inmiddels heb ook ik de xenon van Renault laten inbouwen bij de dealer. Kan niet anders zeggen dan dat ik er erg tevreden over ben. Uiteraard had het veel goedkoper gekund maar dan had ik zelf moeten gaan knutselen en was de garantie vervallen. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten.

De xenon van Renault geeft een mooi blauwig/wit licht (6000k) Heb er ook meteen led-stadslichten bijgeplaatst want 'gewoon' stadslicht is geen gezicht (veel te geel).

Ik heb trouwens even wat research gedaan op internet naar het setje dat Renault levert. Dat is uiteraard niet door Renault zelf geproduceerd. Op de ballasts zit een sticker met een code en er staat Smart System op de kastjes. Hiermee ben ik erachter gekomen dat de set van Renault gemaakt wordt door een Chinese lampen fabrikant, genaamd EK Light (http://www.eklight.com) Ik heb alleen nog geen prijs voor de set kunnen vinden. Ben eigenlijk wel benieuwd wat Renault er nu bovenop gooit voor hun zogenaamde 'doorontwikkeling'. Maar misschien is het ook maar goed ook dat ze op de site van EK light
geen prijzen noemen, anders was ik waarschijnlijk erg verdrietig geworden :bigcry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Prijs vind ik relatief mee vallen, het is ook ink. inbouw.
Prijs voor een zeer goede Pilot set is 370 euro.
Dan moet je het nog inbouwen door renault.

http://www.pilotxenonshop.com/type?find ... on-1888324
Groeten, Vincent.
Giosan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Giosan »

Vinnie_86 schreef:Prijs vind ik relatief mee vallen, het is ook ink. inbouw.
Prijs voor een zeer goede Pilot set is 370 euro.
Dan moet je het nog inbouwen door renault.

http://www.pilotxenonshop.com/type?find ... on-1888324
Is die set echt goed, of gewoon veel duurder? Ik heb er altijd mijn twijfels bij. Volgens mij wordt hier altijd heel goed op verdiend. De techniek is niet zo spannend meer.
Renault Clio TCe 120 EDC Intens - Phase 2
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Ping

Bericht door Ping »

Hmm, ik heb deze link gevonden, max. €50

Hij lijkt er aardig op:
Afbeelding

http://ek.en.alibaba.com/product/601912 ... n_kit.html
Giosan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Giosan »

Zelfde begin van de serienummers, lijkt of Renault toch flink wat in hun eigen pocket stopt! Maar dat is mijn mening. Grote voordeel is natuurlijk dat alles door de dealer wordt gedaan en je ook nog garantie hebt als zij wat fout doen.
Renault Clio TCe 120 EDC Intens - Phase 2
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Ja deze sets zijn echt goed, of het zijn geld waard is dat is een persoonlijke keuze die je moet afwegen.
Net als led veranderd de xenon techniek ook. tegenwoordig hebben ze (veel)meer opbrengst dan de "goedkope" setjes.
Kwaliteid van de kastjes, bedrading en de lampen zijn gegarandeerd goed bij dit soort setjes, uit China en de merkloze setjes moet je altijd maar afwachten welke kwaliteit en opbrengst je krijgt.

Persoonlijk ga ik de gok aan en heb een "goedkope" set er in zitten.
Groeten, Vincent.
yoooooo
beginner
Contacteer:

Bericht door yoooooo »

hoi vincent

welke set heb jij er in gezet??
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Vinnie_86 schreef:Ja deze sets zijn echt goed, of het zijn geld waard is dat is een persoonlijke keuze die je moet afwegen.
Net als led veranderd de xenon techniek ook. tegenwoordig hebben ze (veel)meer opbrengst dan de "goedkope" setjes.
Kwaliteid van de kastjes, bedrading en de lampen zijn gegarandeerd goed bij dit soort setjes, uit China en de merkloze setjes moet je altijd maar afwachten welke kwaliteit en opbrengst je krijgt.

Persoonlijk ga ik de gok aan en heb een "goedkope" set er in zitten.

En hoe doet de XENON het t.o.v de ontvangst van de radio met een goeie koop setje??
Want ik heb door de Renault dealer in Meppel xenon laten inbouwen alvoor aflevering van de auto.
Nu heb ik altyd de radiozender SLAM opstaan, als ik alleen met DRL ry is het ontvangst prima, maar zodra ik mn Xenon aan doe, dan wordt het ontvangst minder en stoort hy ook als je onder een viaduct ofzo door rydt!!

Of weet iemand een goeie oplossing hiervoor? :joker:
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Hier kunnen alle setjes last van hebben.
SLAM FM staat op een zwakke frequentie dus zal je hier eerder last van kunnen krijgen.

Ik kan mij een paar dingen voor stellen, als eerste zou ik dit probleem voor leggen aan de dealer in Meppel.
Je kan een sterkere antenneversterker kunnen proberen, of deze na laten kijken door de dealer.
Of de kastjes meer afschermen van de electronica.
Groeten, Vincent.
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

De ballesten verder afschermen :shock: ,ze liggen by my op de afdekplaat van de gril gemonteert en komen zo goed als geen kabels tegen. Dus hoe of wat zou dan verder afgeschermt moeten worden??
Verder zat ik idd ook wel aan een antenneversterker te denken om het signaal nog iets extra te boosten, maar aan welke kant wordt zoiets gemonteerd, aan de kant van de antenne of aan de kant van de radio (net voordat hy de radio ingaat)
Tevens is er nog de optie van extra ontstoorders IN de xenonkabel te koppellen.

Maar het is door een dealer ingebouwt, dus die moeten het maar fixen.
Maar dan zal de dealer in Meppel en Oss eerst maar moeten gaan bakkeleie wie de rekening gaat betalen :argue: ,want ik heb geen zin om ff naar Meppel ervoor te moeten gaan ryden en god weet hoelang zonder mn eigen auto te zitten :x
Laatst gewijzigd door Vinnie op 03 nov 2015 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote overbodig. Reageren op het boven staande bericht graag met de 'Reageer' knop
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Ballasten idd weg houden van bedrading dat moet voldoende zijn.
Antenne versterker zet je meestal bij de antenne schroef vast aan het dak.

Je kan ze kopen welke achter de radio zit maar deze vind ik minder goed werken.
Groeten, Vincent.
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wilbee »

Nou, weet niet hoe je erby komt dat SLAM een zwakke zender is.
Slam is samen met 538, Q en Veronica, 1 van de sterkste zenders die we in Nederland kennen.

Maargoed, ik heb het probleem gevonden. Ik had nog een set oude (NIET) can-bus ballasten liggen en heb deze eens uitgewisseld met degene die de Renault dealer in Meppel had ingebouwt.
En jawel, storing op de radio ontvangst was weg en ik heb weer goed en zuiver ontvangst van Slam, ook onder viaducten en tunnels :grin:
Dus de ballasten die door Renault Meppel waren ingebouwt waren niet in orde.
En NIET dankzy Renault Oss :thumbsdown: maar DANKZY Renault Den Bosch :thumbsup: ga ik via hen een paar nieuwe ballasten krygen onder garantie :grin:
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”