Hallo,
Ik ga in de zomer met de auto naar kroatie. Dit is natuurlijk leuk, alleen lijkt het me vervelend dat hele eind te moeten rijden zonder cruise control.
Nu heb ik hier en daar welleens gehoord dat het mogelijk is om cruise control achteraf in te bouwen (al dan niet orgineel).
Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand een link waar ik hierover meer te weten kan komen?
Bij voorkeur zou ik natuurlijk voor een "orginele renault cruise control unit" gaan. Maar als de prijs ernaar is wil ik ook wel overwegen om een andere set in te bouwen.
Alvast bedankt.
Cruise control achteraf inbouwen mogelijk?
Re: Cruise control achteraf inbouwen mogelijk?
Origineel cruisecontrol is in te bouwen. Je moet een draaibare doorvoer hebben voor achter je stuur, knoppen voor op je stuur en een knop voor in het dashboard. Je auto moet natuurlijk wel af fabriek voorbereiding er voor hebben (bekabeling moet er liggen). Ik heb eventueel wel zo'n set te koop.
-
Dwayne
Oke is eventueel een optie. enig idee wat dat hele verhaaltje ongeveer zou gaan kosten?
Ik heb ook geen idee of ik die voorbereding in de auto heb liggen. Ik heb een 1.4 Rip curl uit 2007
Ik heb ook geen idee of ik die voorbereding in de auto heb liggen. Ik heb een 1.4 Rip curl uit 2007
Bij de dealer niet te betalen. Als je de onderdelen gebruikt koop en hem bij de dealer laat activeren is het nog wel te doen. Nieuw zitten alleen de onderdelen ql op bijna 400 euro...
Voorbereiding kan je checken door het kapje dat links van je stuur zit (waar ook je licht dimmer in zit) los te halen en te kijkwn of er een kabeltje op een loze plek zonder knop er voor zit.
Voorbereiding kan je checken door het kapje dat links van je stuur zit (waar ook je licht dimmer in zit) los te halen en te kijkwn of er een kabeltje op een loze plek zonder knop er voor zit.
-
Dwayne
Oke super bedankt, dan ga ik dat van het weekend even nakijken.
En anders gewoon een John Gold cruise control in laten bouwen. Dan krijg je een "stokje" met bediening in de buurt van je knipperlichten of een plat bedieningsdoosje op je dashboard. Zijn niet erg duur en je kunt het bij (bijna) elke garage of inbouwstation laten installeren (of zelf doen natuurlijk). Dan ben je niet afhankelijk van tweedehands onderdelen waarvan je niet weet of ze werken. Bi jde Ford dealer waar ik werkte verkochten wij deze altijd en we hebben nog nooit problemen gehad met foutieve werking oid.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 4648 Weergaves
-
Laatste bericht door tcwchris
-
- 6 Reacties