Hallo,
Zo, de zomerbanden er weer opgelegd.
Is er een overzicht op het forum voor bandenspanning.
Ik heb een 1992 1.4S (RN) met 165/60 R14 H70 banden. Ik dacht 2.3 bar maar weet het niet zeker.
(de winterbanden die er af komen zijn 175-65 R13 80T- . Is dat origineel? IK zie geen 175 in mijn boekie staan maar dat is ook niet van deze specifieke auto maar vermeldt wel veel Clio´s)
Dank, Caspar
Bandenspanning
Re: Bandenspanning
Dank weer Arjan.
IK merk echt verschil met de 165/60. Ik heb het idee dat ik 300-400 toeren meer nodig heb voor 100km/h.
Fijne banden maar ze verbruiken dus denk ik meer dan de maat van de winterbanden.
Ze ogen ook klein maar zijn dus wel origineel. Komt misschien door de lagere wang?
IK merk echt verschil met de 165/60. Ik heb het idee dat ik 300-400 toeren meer nodig heb voor 100km/h.
Fijne banden maar ze verbruiken dus denk ik meer dan de maat van de winterbanden.
Ze ogen ook klein maar zijn dus wel origineel. Komt misschien door de lagere wang?
Re: Bandenspanning
hahaha, nou die redenering daar klopt dus niks van!
De 165 heeft een net grotere afrolomtrek dan de 175 en zou dus minder toeren behoeven voor dezelfde snelheid.
Punt is, de kabel van mijn snelheidsmeter ligt eruit dus ik moet gokken....
En ik dacht ook te voelen dat de 165 moeilijker te besturen was vanuit een parkeerplaats maar de 175 was dus gewoon breder. Maf.
Ik leer het wel....
De 165 heeft een net grotere afrolomtrek dan de 175 en zou dus minder toeren behoeven voor dezelfde snelheid.
Punt is, de kabel van mijn snelheidsmeter ligt eruit dus ik moet gokken....
En ik dacht ook te voelen dat de 165 moeilijker te besturen was vanuit een parkeerplaats maar de 175 was dus gewoon breder. Maf.

Ik leer het wel....