Clio 3 Led lampen in interieurverlichting

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
raymondvis1993

Clio 3 Led lampen in interieurverlichting

Bericht door raymondvis1993 »

Hallo,

Na het zien van foto's waar men blauwe led lampen had gemonteerd in de interieurverlichting (de leeslamp), was ik zo enthousiast om hetzelfde te willen. Ik heb ze besteld en ik dacht: dat is een kwestie van oude lampen eruit, en de nieuwe led lampen erin. Helaas is het tegendeel waar.....

Er zitten 2 lampen in mijn leeslamp, eentje die aan gaat als er een deur open is enzo (uiteraard ook handmatig aan of uit te zetten), en de andere is aan de kant van de bijrijdersstoel en kan je alleen handmatig aan of uit zetten. Echter na het plaatsen van de led lampen doet de linker helemaal niks, en de knop staat standaard op standje "aan gaan als er een deur open is". De lamp aan de kant van de bijrijder doet het dan wel......alleen gaat die uit als je de linker lamp uit of aan ipv op de "open deur modus". Lampen omdraaien ivm eigenschappen van de led lampen helpt niet.

Daarna heb ik de oude lampen er weer in gezet, echter doen deze nu ook vaag! De linker lamp doet niks als je hem aan of uit zet, maar bij de "open deur modus" gaan allebei de lampen voor 50% branden zodra ik de rechter lamp aan zet :dead: Zonder de rechter lamp aan te zetten doet de linker lamp totaal niks.

Ik ben helemaal de weg kwijt en heb hier geen verstand van.....wat kan dit zijn? Help me :oops:
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Re: Clio 3 Led lampen in interieurverlichting

Bericht door Da Freeze »

Kan je laten zien welke ledjes je gebruikt hebt? LED is namelijk een andere techniek dan de standaard gloeilamp.
Niels
forum starter
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik heb het zelf ook gedaan, bij mij werkt het. Wel zijn de contacten van de wat goedkopere ledjes (uit China) vaak wat losjes, soms wil het helpen om deze een beetje bij te buigen.
raymondvis1993

Bericht door raymondvis1993 »

Ik heb de oude interieurverlichting er weer ingezet momenteel, de zekering was doorgebrand. Waarschijnlijk een defect led-lampje wat hiervoor gezorgd heeft.
yannick1994
forum starter
Contacteer:

Bericht door yannick1994 »

Bij vervangen verlichting altijd ff de verlichting uitzetten, anders inderdaad kans dat de zekering er uit klapt.
Groeten Yannick !
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”