hallo clio liefhebbers,
Ik hoor een kloppend geluid van mijn clio tce 90pk. Het kloppend geluid doet Zich voor rond 1200 rpm. Vooral bij starten en daarna stationair draaien en als het toerental terugzakt en dan wederom bij 1200 Rpm hoor ik een kloppend geluid. Als ik in de auto zit dan lijkt het geluid vanuit rechts voor te komen. Ik ben al terug geweest naar de dealer en die hebben de auto 2 dgn onderzocht en het kloppen ook geconstateerd maar zij zeggen dat het normaal is voor dit type en ander clios maken dit geluid ook volgens hen(benzine versies). Hebben jullie ook last van dit kloppend geluid/ geconstateerd? Ok ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Kloppend geluid TCE 90pk
Re: Kloppend geluid TCE 90pk
Beste Daymio, welkom op het forum!
Zelf hoor ik geen opvallend tikken geluid waaraan ik me aan irriteer of een geluid wat niet normaal klinkt. Ik denk dat de dealer het teveel gedoe vind om achter te halen waar het geluid vandaan komt en dan vertellen ze maar dat het normaal is. Succes!
Bas
Zelf hoor ik geen opvallend tikken geluid waaraan ik me aan irriteer of een geluid wat niet normaal klinkt. Ik denk dat de dealer het teveel gedoe vind om achter te halen waar het geluid vandaan komt en dan vertellen ze maar dat het normaal is. Succes!
Bas
Clio IV Authentique TCe 0.9 Rouge Flamme - 22-1-15'
-
Robin5757
- forum member
- Contacteer:
Het zou natuurlijk een resonantie van de uitlaat kunnen zijn aangezien een 3 cilinder al snel wat klopperig loopt,
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
-
Ping
Ik weet niet of het hetzelfde is al bij mij maar soms dan klinkt mijn auto ook als een diesel als hij stationair loopt.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
hela een diesel heeft wel een mooi geluidje hoor.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

-
Daymio
Het is niet de uitlaat volgens mij. Het lijkt het vanuit onder de motorkap te komen. Het geluid hoor je dus door het dashboard heen en klint voor mij als dat het van rechtsvoor komt. Naarmate de temperatuur daald wordt het geluid harder. Je hoort het dan vooral goed bij het starten en stationair draaien. Zodra je boven 1200 rpm komt is het geluid weg. Is dit misschien een issue dat ik bij Renault Nederland kan voorleggen als ik er met de dealer niet uitkom?
-
Robin5757
- forum member
- Contacteer:
Dealer een kim laten maken naar renault
-
Robin5757
- forum member
- Contacteer:
Een bericht naar de technische afdeling van renault nederland om ze te helpen met het probleem;)
-
Daymio
Ik ga het probleem voorleggen bij Renault. Gezien het weinig aantal reacties begin ik te twijfelen aan het oordeel van mijn dealer. Ik houd het forum op de hoogte op de verdere gang van zaken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 11932 Weergaves
-
Laatste bericht door Scarface450
-
- 9 Reacties