lening bij aankoop auto
lening bij aankoop auto
Beste mensen bij een aankoop van een auto moet je al drek de lening beginne betale of na 3 maande bij de levering.
Re: lening bij aankoop auto
lijkt me dat je pas gaat betalen op `t moment als de auto op naam wordt gezet
- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
Kijk in je contract indien je er al een hebt afgesloten of vraag het na bij de instantie waar je gaat lenen.
Renault België werkt samen met Alpha Credit, onderdeel van BNP Paribas Fortis, (sinds oktober heet hun particulieren tak Cetelem) en daar begin je te betalen de eerst volgende maand na het afhalen / registreren van de wagen.
Renault België werkt samen met Alpha Credit, onderdeel van BNP Paribas Fortis, (sinds oktober heet hun particulieren tak Cetelem) en daar begin je te betalen de eerst volgende maand na het afhalen / registreren van de wagen.
-
- forum starter
- Contacteer:
renault finance gaat pas in als je de auto op naam hebt staan, de eerst volgende maand komt dan de eerste afschrijving
Uh sorry maar ken je mij. Dat je zomaar kunt zeggen of ik goed verdien mijn vriend gaat ene kopen ik heb al een nieuwe auto.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Zo een vragen zou je ook beter in een bank of bij de dealer vragen.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- goodje
- über forummer
- Contacteer:
DaniWes, ze woont in België.
Maar daar zal het ook wel zo werken, deze vraag kan ook beter beantwoord worden door geld verstrekker, bank of de dealer.
Maar daar zal het ook wel zo werken, deze vraag kan ook beter beantwoord worden door geld verstrekker, bank of de dealer.
Laatst gewijzigd door goodje op 12 nov 2014 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Felix zegt toch niet dat je niet genoeg verdient, alleen dat het verstandig is om dat na te laten kijken alvorens iets af te sluiten.clioberna schreef:Uh sorry maar ken je mij. Dat je zomaar kunt zeggen of ik goed verdien mijn vriend gaat ene kopen ik heb al een nieuwe auto.
Daarnaast stel je een vraag over jouw lening. Wij weten niet wat voor lening je bij welk bedrijf hebt afgesloten. Maar zoals Midri zegt, kijk in je contract, daar zal het gewoon in staan of vraag het na aan het bedrijf waar je de lening hebt afgesloten.
- 66 kW powerrr
- forum starter
Over het algemeen schrik ik nogal van het bedrag dat je uiteindelijk moet betalen (incl. rente en laatste aflossing). Dat is voor mij een reden om er nooit aan te beginnen (en dat zeg ik niet uit luxe).
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
Mag ik zeggen dat dit naar mijn idee een raar onderwerp of anders een rare vraag is op een forum of ligt dat aan mij?
Dan ben je niet de enige Marc.
Het is mij zo aangeleerd dat je eerst moest sparen, voordat je kon kopen....maar dat is een totaal andere discussie.

Het is mij zo aangeleerd dat je eerst moest sparen, voordat je kon kopen....maar dat is een totaal andere discussie.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Ben ik het niet mee eens. Ik heb eenzelfde constructie. All-in-one concept met een Clio 4.
Ik betaal nu over 5 jaar de auto af. In totaal ben ik wel ongeveer 2500 euro duurder uit.
Maar ik zie dit juist als sparen op een luxe manier. Na 5 jaar heb ik een auto die volledig van mij is.
Vooral ook om het feit dat je sneller iedere maand 250 euro kan missen dan dat je ineens 20.000 euro moet ophoesten.
Ik betaal nu over 5 jaar de auto af. In totaal ben ik wel ongeveer 2500 euro duurder uit.
Maar ik zie dit juist als sparen op een luxe manier. Na 5 jaar heb ik een auto die volledig van mij is.
Vooral ook om het feit dat je sneller iedere maand 250 euro kan missen dan dat je ineens 20.000 euro moet ophoesten.
Sparen op een luxe manier die je uiteindelijk 2500 euro extra kost... Ik ben 'm effe kwijt hoor.
Ik ben blij dat ik uit de klei ben getrokken en op een huis na niks koop zonder dat er eerst geld voor is, dan ga ik van die 2500 euro wel lekker oo vakantie!
Ik ben blij dat ik uit de klei ben getrokken en op een huis na niks koop zonder dat er eerst geld voor is, dan ga ik van die 2500 euro wel lekker oo vakantie!
Heb je ook goed onderzocht wat er gebeurt als je de auto TL rijdt? De auto zou naar vijf jaar van jou zijn. Maar stel hij is na drie jaar Total loss. Drie keer raden wie er dan nog moet blijven betalen terwijl je heel die auto niet meer hebt...XNL073 schreef:Ben ik het niet mee eens. Ik heb eenzelfde constructie. All-in-one concept met een Clio 4.
Nee, ik ben ook van het 'eerst sparen' en lenen doe je alleen voor een huis.
Als je deze vraag in dit forum stelt moet je toch wel twijfelen aan de echtheid ervan.
Zeker als je de reactie van de beginner leest.
Maar goed ook fantasten hebben recht op een post op dit forum.
Zeker als je de reactie van de beginner leest.
Maar goed ook fantasten hebben recht op een post op dit forum.
En daarnaast is die auto na 5 jaar inderdaad van jou, maar op het moment dat hij helemaal van jou is, is hij nog niet meer de helft waard van wat je er voor hebt 'gespaard' in die jaren. Als je de auto in één keer betaald, heb je die afschrijving uiteraard ook, dus het heeft zijn voor en nadelen.
Wat wel een voordeel is van die gedachtegang, is dat je na 5 jaar een auto hebt die je volledig hebt afgelost en nog vrij hoog restbedrag waard is. Als je zelf in een oude auto blijft rijden om 5 jaar te kunnen sparen ben je na die 5 jaar veel meer geld kwijt door in die oude auto te blijven rijden dan die 2500 die je nu aan rente kwijt bent. Het heeft zo zijn voor en nadelen.
Hoe dan ook, ik koop pas iets met mijn boerenlullenverstand als het geld in mijn portemonnee zit.
Wat wel een voordeel is van die gedachtegang, is dat je na 5 jaar een auto hebt die je volledig hebt afgelost en nog vrij hoog restbedrag waard is. Als je zelf in een oude auto blijft rijden om 5 jaar te kunnen sparen ben je na die 5 jaar veel meer geld kwijt door in die oude auto te blijven rijden dan die 2500 die je nu aan rente kwijt bent. Het heeft zo zijn voor en nadelen.
Hoe dan ook, ik koop pas iets met mijn boerenlullenverstand als het geld in mijn portemonnee zit.

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Ik ben natuurlijk gewoon all-risk verzekerd. Mocht de auto total loss gereden worden dan krijg ik er nog de dagwaarde voor terug. En die is altijd hoger dan het bedrag wat ik jaarlijks betaal. Ook mag ik het bedrag ineens betalen zodra ik toevallig de loterij win of iets dergelijks. Ook mag ik meer aflossen dan afgesproken is waardoor ik in theorie de auto al na 3 jaar zou kunnen afbetalen. Maar door de all-in-one constructie houdt ik wel het recht op 5 jaar garantie en onderhoud.adinsx schreef:Heb je ook goed onderzocht wat er gebeurt als je de auto TL rijdt? De auto zou naar vijf jaar van jou zijn. Maar stel hij is na drie jaar Total loss. Drie keer raden wie er dan nog moet blijven betalen terwijl je heel die auto niet meer hebt...XNL073 schreef:Ben ik het niet mee eens. Ik heb eenzelfde constructie. All-in-one concept met een Clio 4.
Nee, ik ben ook van het 'eerst sparen' en lenen doe je alleen voor een huis.
Stel dat de restwaarde na 5 jaar nog bijv. 10.000 euro is dan heb ik dat geld al bij elkaar om een nieuwe kleine auto te kopen. Waardoor ik op dat moment zelf minder hoef bij te leggen.
Ik ben meer van het 'niet zo naïef' principe. Als iemand jou aanbiedt om een bedrag voor te schieten, dan is de kans erg groot dat hij er veel beter van wordt. Dan mag je daar een goed gevoel bij hebben, maar degene die jou helpt houdt er in alle opzichten meer aan over. Spaar je zelf, dan heb je tijdens het sparen je rente en heb je geen rare voorwaarden in de financieringsovereenkomst. Aan jou de keuze...
2500 euro op 20.000 euro is wel ff 12,5% extra er bovenop. Daar wordt zeker goed aan verdient zoals martijnm ook al aangeeft.XNL073 schreef:Ben ik het niet mee eens. Ik heb eenzelfde constructie. All-in-one concept met een Clio 4.
Als je niet ineens 20.000 euro op kan hoesten zou ik me persoonlijk afvragen of je dan wel een auto van dat bedrag moet aanschaffen, want je betaald dan wel ff 12,5% extra. Persoonlijk zou ik dan een 2e hands kopen en daarnaast eventueel gaan sparen (zo heb ik het iig gedaan, eerst 3x een 2e hands en inmiddels mijn tweede nieuwe). Maar iedereen moet het natuurlijk op zijn eigen manier doen.
Je moet het bedrag dat je van de verzekering terug krijgt niet vergelijken met het bedrag dat je jaarlijks betaald. Stel dat je na 3 jaar een ongeluk krijgt en je krijgt de dagwaarde, moet je die gehele dagwaarde gebruiken om een tweedehands auto (want je hebt niet genoeg gekregen voor een nieuwe) te kopen. Maar daarnaast moet je nog twee jaar lang doorbetalen voor die auto die je niet meer hebt. Op zich ga je dan niet meer betalen dan voor het ongeluk, maar goed, mij lijkt zo'n constructie iig niets. Vooral niet vanwege het belachelijke hoge rente percentage.XNL073 schreef:Ik ben natuurlijk gewoon all-risk verzekerd. Mocht de auto total loss gereden worden dan krijg ik er nog de dagwaarde voor terug. En die is altijd hoger dan het bedrag wat ik jaarlijks betaal.