Heb je het idee dat de lichtopbrengst veel beter is als die van de oude lampen?
Jij hebt de set als compensatie gekregen maar zou het jou ook € 499,- waard zijn geweest?
Licht opbrengst is zeker beter en het verschil was duidelijk zichtbaar, maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik nog niet in het donker gereden sinds de installatie gisteren. Wat me wel opviel was dat bij de halogeen lampen de lamp rechts meer naar boven stond en dat bij deze set niet meer het geval is. Ik heb uiteindelijk voor deze set als compensatie gekozen omdat ik me naast de extra licht opbrengst ik het verschil in kleur tussen LED en halogeen lampen niet mooi vond. In mijn andere auto (Audi A3 SB) heb ik tevens Xenon en dit beviel mij beter als de halogeen lampen van de Clio. € 499 is wellicht aan de prijs voor een dergelijke set maar als je zoals ik twee linker handen hebt is het wel een makkelijke optie, plus je behoud je Renault garantie door het via de dealer te doen.
Maar is het nou een after-market xenon-set? Dus xenonlampen in de bestaande reflector-units, of hebben ze er ook projectielenzen ingezet? In het eerste geval (en ik vrees dat het dat is, zover ik op de foto kan beoordelen) kan ik me niet voorstellen dat de set eigenlijk 1200 euro kost. Ken geen enkele after-market set met een dergelijke prijs. Of zijn de ballasten verguld ofzo?
Ik neem aan dat het aftermarket is, Ze plaatsten geen projecor lensen helaas. Renault zal het met een bepaalde reden voor deze prijs aanbieden maar ik weet niet wat het verschil met andere sets is. Ben echter wel blij met het resultaat en de kleine betaling die ik ervoor moest doen in plaats van €499,-
Ik vindt t maar afzetterij van renault. Ik snap dat ze een beetje op de kostprijs moeten doen als garantie voorziening, maar roepen dat een setje xenon inbouwen normaal 1200 kost gaat mij te ver. Dat is een goede prijs als er koplampsproeiers, automatische hoogteregeling en projectorlampen geplaatst worden, maar dat is in hier duidelijk niet het geval.
Ik heb even navraag gedaan bij mijn dealer en die zei zelf ook dat 1200 euro niet realistisch is voor een after market set. Hij zei ook dat de set die Renault inbouwt niets anders is dan een gangbare after market set. Dus ook geen aanpassingen aan de reflectoren om strooilicht tegen te gaan oid. Maar toch ga ik de set zelf denk ik ook laten inbouwen. Behoud van garantie is me ook wat waard en met deze set weet ik zeker dat ik geen problemen krijg (ik ga er tenminste vanuit dat ie door Renault getest is) En als ik toch technische problemen krijg kan ik er gewoon mee terug naar mij dealer.
Alleen nog even een vraag aan rafe002; is het echt mooie xenon? Dus mooi wit/blauw licht? Op de foto's lijkt het eigenlijk best veel op het gewone wit/gele halogeen licht dat ik nu heb. Maar dat kan ook aan de camera/lichtomstandigheden gelegen hebben.
Bedankt voor je reactie rafe002. Blauwer heb ik absoluut geen probleem mee. Zou het juist zonde vinden als er weinig of geen verschil te zien zou zijn met halogeenlampen. Maandag laat ik de xenon inbouwen. Zal het resultaat hier ook wel even laten zien.
ja der is een nieuwe koplamp van de clio initiale paris het is led/xenon heel mooi ik zit net pas op deze forum ik weet nog niet hoe ik foto's erop ken zetten anders had ik het erbij gezet
'k denk niet da ze de initiale paris koplampen zomaar op een gewone clio gaan zetten, initiale staat naam voor de iets wat meer classy versie van de clio :P
Heb het er al met mijn dealer over gehad. Hij wist niet of de xenon-units van de Initiale Paris überhaupt wel op een 'gewone' Clio gaan passen. Maar al zou dat kunnen dan zou het volgens hem sowieso een zeer prijzige aangelegenheid worden.
En daar komen dan nog monteren en de xenonlampen zelf + toebehoren (ignitors etc.) bij, neem ik aan.....reken dus maar snel op een prijskaartje van rond de € 1800,-
En toch vind ik het 9 van de 10 keer erg irritante en veel te vel vinden, voor de tegenligger...
Vermoedelijk voor de berijder is het ideaal veel meer licht en dus dus meer zicht.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
Denk dat goodje juist de af-fabriek xenon bedoeld tomasvs. Bij sommige modellen auto's schitterd het licht nog wel eens door de projectielenzen. Helemaal als het dan ook nog een vrij hoge auto is (BMW X5 etc.) dan wil dat wel eens wat verblindend zijn.
Weet er iemand toevallig een bedrijf net zoiets als vagtechiek maar dan voor renault ik wil die nieuwe koplampen van clio initiale paris bestellen en op me clio RS zetten