Goedkope oplossing startonderbreking?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
hendri
beginner
Contacteer:

Goedkope oplossing startonderbreking?

Bericht door hendri »

Aangezien mijn startonderbreking kuren heeft en dit bijna zeker aan de transponder in de sleutel ligt, vraag ik me af of er een voordelige manier is om dit op te lossen. Is er hier iemand die dit bij de hand heeft gehad? Bijvoorbeeld door een losse transponder te plaatsen o.i.d.?

Het gaat trouwens om een clio 2 RS phase 1 van 2000.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

b.v.d.
Hendri
Afbeelding
Clio078-1.6
beginner
Contacteer:

Re: Goedkope oplossing startonderbreking?

Bericht door Clio078-1.6 »

Ik had precies hetzelfde probleem, uiteindelijk toch een nieuwe sleutel moeten kopen a €180,-
Er is een tijdelijke oplossing hiervoor.

Als je startonderbreker lampje gaat knipperen
Sleutel in het contact doen,
Knop van de deur vergrendeling ingedrukt houden op de sleutel,
En in een keer de sleutel nog ingedrukt volledig omdraaien zodat de auto start,

Ik hoop dat het bij jou ook werkt maar als goed is wel
Renault Clio RN 1.6 8V ('99)
hendri
beginner
Contacteer:

Bericht door hendri »

Ja, daar kwam ik bij toeval achter. Maar ik zal toch voor de eindoplossing moeten gaan, aangezien mijn reserve sleutel al bij de aanschaf het al niet deed :wink:
Afbeelding
112mark
forum starter
Contacteer:

Bericht door 112mark »

Ik heb die van mij een keertje extra doorgesoldeerd en dat heeft voor mij geholpen. Dat is geen garantie dat het ook echt werkt maar die van mij deed het toch al niet meer. Als je wilt kan ik die reserve sleutel van je wel een keer doorsolderen (aangezien die het toch al niet doet) En misschien dat die dan weer gaat werken.
Clio 2 Phase 1 uit 1999
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Hier in Almere 80 euro nieuwe sleutel laten maken en inleren word direct gedaan , daarna krijg je geen last meer van je startonderbreker.
2.0 16v RS
hendri
beginner
Contacteer:

Bericht door hendri »

hakan schreef:Hier in Almere 80 euro nieuwe sleutel laten maken en inleren word direct gedaan , daarna krijg je geen last meer van je startonderbreker.
Is net niet om de hoek, maar daar wil ik wel over nadenken. Heb je een adres voor mij?
Hou je de originele sleutelbehuizing met afstand bediening voor de portieren?
Afbeelding
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Adres weet ik zo niet , het is bij de trein station Almere stad centrum, volgens mij is het adres stationsplein 34 almere stad, een klein winkeltje die sleutels, schoenen en kleding reparatie doet, je krijgt gewoon een nieuwe sleutel, cv werkt ook natuurlijk
2.0 16v RS
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wat vaak al voldoende is: Soldeer de contacten op het printje van de sleutel even opnieuw. Heeft al meerdere mensen een hoop geld bespaart ;)
Gijsvm
beginner
Contacteer:

Bericht door Gijsvm »

Ik kan de startonderbreker er helemaal uitprogrammeren.
Daarna heb je nooit meer last hiervan.
Stuur maar een pm als ik je moet helpen.

Gr,
Gijs
MarijnRS
forum starter
Contacteer:

Bericht door MarijnRS »

Ff uit nieuwsgierigheid. Doe je dat met Clip?
Gijsvm
beginner
Contacteer:

Bericht door Gijsvm »

MarijnRS schreef:Ff uit nieuwsgierigheid. Doe je dat met Clip?
Nee, gaat niet met clip
bas47
beginner
Contacteer:

Bericht door bas47 »

Oplossing kan misschien ook wezen om de print in de oven te liggen. op stoken tot 200 gr. even 10 min. er in daarna oven uit zetten en 45 min wachten . het smelt punt van de soldeer wordt dan zacht en gaan de komponenten weer aan elkaar hechten . Echter wel opletten of er geen plastic delen meer aan zitten,als dat zo is gaat het waarschijnlijk niet .
Heb de ervaring wel eens gedaan met een laptop moederbord waarvan de videokaart oplost zat . Daarna nog lang plezier van mijn laptop gehad .
pvh7251
beginner
Contacteer:

Bericht door pvh7251 »

weet niet waar je woont, maar in haarlem weet ik ook een goed adres voor een sleutel voor 80euro. transponder kan je niet los plaatsen, want die zit verwerkt in een chip bij deze sleutel
Gijsvm
beginner
Contacteer:

Bericht door Gijsvm »

pvh7251 schreef:weet niet waar je woont, maar in haarlem weet ik ook een goed adres voor een sleutel voor 80euro. transponder kan je niet los plaatsen, want die zit verwerkt in een chip bij deze sleutel
Jawel dat gaat wel. De oude transponders zitten inderdaad in de sleutel elektronica verwerkt maar bij de nieuwe is dat niet meer zo. kun je gewoon los aanmaken en in de sleutel stoppen, alleen de soldeerverbinding naar de oude verbreken.
weet waar nieuwe transponder 40 euro kost.
Dongen
beginner
Contacteer:

Bericht door Dongen »

Gijsvm schreef: 16 mar 2015 09:01 Ik kan de startonderbreker er helemaal uitprogrammeren.

Gr,
Gijs
Beste Gijs,
Mijn Renault Clio 1999 start sinds gisteren niet meer, lichtje blijft knipperen. 1 maand geleden helemaal goed gekeurd. Kunt u voor mij de startonderbreke er helemaal uit programmeren? Alvast dank!
Groet
Dongen
Dongen
beginner
Contacteer:

Bericht door Dongen »

hendri schreef: 23 jan 2015 15:09 Aangezien mijn startonderbreking kuren heeft en dit bijna zeker aan de transponder in de sleutel ligt, vraag ik me af of er een voordelige manier is om dit op te lossen. Is er hier iemand die dit bij de hand heeft gehad? Bijvoorbeeld door een losse transponder te plaatsen o.i.d.?

Het gaat trouwens om een clio 2 RS phase 1 van 2000.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

b.v.d.
Hendri
Gijsvm schreef: 16 mar 2015 09:01 Ik kan de startonderbreker er helemaal uitprogrammeren.

Gr,
Gijs
Gijsvm schreef: 25 mar 2015 19:48
pvh7251 schreef:weet niet waar je woont, maar in haarlem weet ik ook een goed adres voor een sleutel voor 80euro. transponder kan je niet los plaatsen, want die zit verwerkt in een chip bij deze sleutel
Jawel dat gaat wel. De oude transponders zitten inderdaad in de sleutel elektronica verwerkt maar bij de nieuwe is dat niet meer zo. kun je gewoon los aanmaken en in de sleutel stoppen, alleen de soldeerverbinding naar de oude verbreken.
weet waar nieuwe transponder 40 euro kost.
Beste Gijs,
Mijn Renault Clio 1999 start sinds gisteren niet meer, lichtje blijft knipperen. 1 maand geleden helemaal goed gekeurd. Kunt u voor mij de startonderbreke er helemaal uit programmeren? Alvast dank!
Groet
Dongen
Mikos500
beginner
Contacteer:

Bericht door Mikos500 »

hendri schreef: 24 jan 2015 12:44
hakan schreef:Hier in Almere 80 euro nieuwe sleutel laten maken en inleren word direct gedaan , daarna krijg je geen last meer van je startonderbreker.
Is net niet om de hoek, maar daar wil ik wel over nadenken. Heb je een adres voor mij?
Hou je de originele sleutelbehuizing met afstand bediening voor de portieren?
Hoi waar kan ik die sleutel bestellen?
El_cliorick
beginner
Contacteer:

Bericht door El_cliorick »

Ik heb vorig jaar ongezien op de veiling, een clio 1.6 16v gekocht met 9 maanden APK.
Niemand had geboden op deze clio, want hij startte niet goed!!! Maar met t trucje van de sleutel snel heen en weer ging t vaak goed (zie ook Youtube).
Soms een 30 min kloten en vloeken, spijt dat ik hem had gekocht.
Toen maar eens sleutel open gemaakt en zag dat soldeer was gebroken, heb ik de batterijhouder weer op een printplaatje gesoldeerd. Later ook nog de oven truc gedaan.
Maar eens in de zoveel tijd kreeg ik een knipperend lampje en startte de Clio niet.
MAAR toen ik het sprintplaatje met contactspay had schoongemaakt, heb ik geen problemen meer gehad. Dus de clio is een geweldig goede koop geweest.
Ik heb er wel een extra sleutel bij laten maken, voor €80,- bij de Sleutelkluis in A'dam.
- Dus kijk naar de soldeer en zijn contactpuntjes. zo nog repareren.
- schoonspuiten van de printplaat(zonder batterij) met contactspray(€9)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”