Clio 2 pahse 1 stationair en koppeling intrappen.
Clio 2 pahse 1 stationair en koppeling intrappen.
Beste,
ik heb een vraag aan jullie
ik heb een 1.6 16v 2001 model
bij starten gaat de toeren naar 2000 toeren en zakt heel langzaam tot 1500 toeren
als ik aan het rijden ben en trap de koppeling in gaat hij ook naar de 2000 toeren ongeveer
voor t stoplicht idem dito ook 1500-2000 toeren
nu heb ik het stappenmotortje vervangen en die gemonteerd.
maar als nog doet hij het.
moet na het vervangen van het stappen motortje er wat gereset worden en zo ja wat is de procedure?
iemand nog andere ideeen waar het aan zou kunnen liggen?
bijvoorbaad dank.
ik heb een vraag aan jullie
ik heb een 1.6 16v 2001 model
bij starten gaat de toeren naar 2000 toeren en zakt heel langzaam tot 1500 toeren
als ik aan het rijden ben en trap de koppeling in gaat hij ook naar de 2000 toeren ongeveer
voor t stoplicht idem dito ook 1500-2000 toeren
nu heb ik het stappenmotortje vervangen en die gemonteerd.
maar als nog doet hij het.
moet na het vervangen van het stappen motortje er wat gereset worden en zo ja wat is de procedure?
iemand nog andere ideeen waar het aan zou kunnen liggen?
bijvoorbaad dank.
Re: Clio 2 pahse 1 stationair en koppeling intrappen.
Geen idee of het gereset moet worden, maar je kunt ook nog je gasklephuis proberen schoon te maken.
dat ga ik proberen, ik rijd vanuit mij naar de supermarkt 5 a 10min verder heel de tijd was het zo,
ga bij supermarkt binnen en ga naar buiten hoppa statinair 600 650 netjes wat ik ook wil..
ga bij supermarkt binnen en ga naar buiten hoppa statinair 600 650 netjes wat ik ook wil..
Temp sensor wel in orde? Lijkt er op dat de stappenmotor "verteld wordt" dat de motor nog koud is.
beste arjan kan het dan zo zijn dat dit soms zo is en niet altijd?
ik heb de stappemotor vervangen , map sensor van andere getest, gasklep helemaal schoongemaakt,
en zo ja waar zou de temp zitten bij de clio 1.6??
ik ben benieuwd naar je antwoord
ook heb ik de afdichtringen van het inlaatspruitstuk besteld en die krijg ik morgen binnen deze waren oud dus vervang ik meteen heb hem pas bijna een week dus ben nog in de uitvind fase haha,
ik heb de stappemotor vervangen , map sensor van andere getest, gasklep helemaal schoongemaakt,
en zo ja waar zou de temp zitten bij de clio 1.6??
ik ben benieuwd naar je antwoord
ook heb ik de afdichtringen van het inlaatspruitstuk besteld en die krijg ik morgen binnen deze waren oud dus vervang ik meteen heb hem pas bijna een week dus ben nog in de uitvind fase haha,
Wij hebben ooit hetzelfde gehad met onze Kangoo. Die heeft toevallig ook een 1.6 16v.
Helaas kan ik me niet goed meer herinneren wat er toen aan de hand was, ik dacht iets met een sensor bij het gaspedaal maar misschien vergis ik me.
Helaas kan ik me niet goed meer herinneren wat er toen aan de hand was, ik dacht iets met een sensor bij het gaspedaal maar misschien vergis ik me.
ja het is een beetje een raatr probleem erger me er mateloos aan.. als ik hem laat lopen en dan drait hij 2500 3000 toeren stationair bij starten bij rijden is het normaal koppeling intrappen gaat hij naar de 2000 2500 en ooit is dat 1000 1500 dat varieerd
na de motor af te zetten binnen even wat gaan drinken of het nodige plasje bij het tankstation en ik start hem weer dan is het zo dat opeens de motor wel 1000 toeren draait en terug zakt langzaam naar de 750 800
ik vind dit een heel raar probleem,
na de motor af te zetten binnen even wat gaan drinken of het nodige plasje bij het tankstation en ik start hem weer dan is het zo dat opeens de motor wel 1000 toeren draait en terug zakt langzaam naar de 750 800
ik vind dit een heel raar probleem,
Heb je niet een vacuum probleem of iets? Check alle slangen even.
-
- forum starter
- Contacteer:
als er een bypass opzit naar uitlaat haal daar de slang vanaf en dop deze dan moet ie beter lopen
Groet Johan
Groet Johan
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
Problem found!!
het probleem was te vinden nadat ik mij gasklep voor de 2e keer helemaal netjes ultrasoon wou reinigen!
de pakking die om het gasklep huis zit de o-ring was zo ver ingedrukt dat het gasklep zowat in de luchtfilter viel
dit heb ik even huis tuin en keuken op gelost met een bromfietsband een ring gemaakt waardoor dus de afdichtring dikker werd en ik de gasklep er met wd40 op de ring in moest duwen ( in het inlaatspruitstuk ) dit gemonteerd en getest!
Formidable ! motor liep netjes 750 - 800 toeren
Meteen dealer gebeld en even zon ring besteld om het gewoon goed te maken!
voor de mensen ring kost 9,- !
zag op andere fora's dat mensen intussen 100e euros lichter waren door dit vervelend probleem!
terwijl het opgelost KAN zijn door een simpele o-ring!
ik heb het meteen goed aangepakt en een complete pakkingset besteld
alles erop en er aan! en vervang het meteen allemaal op de koppakking na uiteraard.
hoop jullie hiermee ook te kunnen helpen!
Closed.
het probleem was te vinden nadat ik mij gasklep voor de 2e keer helemaal netjes ultrasoon wou reinigen!
de pakking die om het gasklep huis zit de o-ring was zo ver ingedrukt dat het gasklep zowat in de luchtfilter viel
dit heb ik even huis tuin en keuken op gelost met een bromfietsband een ring gemaakt waardoor dus de afdichtring dikker werd en ik de gasklep er met wd40 op de ring in moest duwen ( in het inlaatspruitstuk ) dit gemonteerd en getest!
Formidable ! motor liep netjes 750 - 800 toeren
Meteen dealer gebeld en even zon ring besteld om het gewoon goed te maken!
voor de mensen ring kost 9,- !
zag op andere fora's dat mensen intussen 100e euros lichter waren door dit vervelend probleem!
terwijl het opgelost KAN zijn door een simpele o-ring!
ik heb het meteen goed aangepakt en een complete pakkingset besteld
alles erop en er aan! en vervang het meteen allemaal op de koppakking na uiteraard.
hoop jullie hiermee ook te kunnen helpen!
Closed.