luchtverdeelhuis werkt niet goed?

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
mooijman

luchtverdeelhuis werkt niet goed?

Bericht door mooijman »

hallo mensen,

sinds een paar weekjes ben ik eigenaar van een clio phase 2 1,5 dci. Ik ben er erg blij mee en heb d.m.v. dit forum ook al een paar kleine reparaties uitgevoerd ( lampjes vervangen van warmteschakelaar en blazer, 3e remlicht vervangen ). erg handig dus zo'n forum :thumbsup:

echter heb ik een klein probleempje ontdekt. de schakelaar die bepaalt waar de lucht naar geblazen wordt lijkt niet goed te werken. Maar 2 posities zijn mogelijk ( voorruit en gezicht-voorruit ). Alle tussenstanden lijkt hij wel op te staan, maar er gebeurt niks en bij een lichte aanraking schiet de schakelaar weer terug naar zijn begin (of eind ) stand.

ik heb vervolgens gekeken waar de kabel van de schakelaar naartoe loopt, rechts onder het dashboard. Daar valt me op dat de arm waar de kabel aan vast zit maar 2 standen kent. Er zit echter een tandwiel links onder het centrum van de arm welke ik met mijn vinger kan draaien ( met enige kracht ) maar deze staat niet in verbinding met de kabel of een ander mechanisme ( voor zover ik kan zien ).

mijn vraag is nu of ik hier iets aan kan veranderen of dat het luchtverdeelhuis in de verkeerde positie staat? Hoe kan ik deze weer in de 'basispositie' krijgen ( en wat is de basispositie ) en ook de schakelaar in de console? ik kon in de werkplaatshandboek niks vinden hierover.
mooijman

Re: luchtverdeelhuis werkt niet goed?

Bericht door mooijman »

nogmaals even onder het dashboard gekeken vandaag. De tekst hierboven is misschien niet helemaal duidelijk, weet alleen niet hoe ik een foto kan plaatsen??

de unit waar de kabel vanaf de luchstandschakelaar aan vast zit kan dus maar in 2 posities gezet worden. Linksonder deze unit zit nog een tandwieltje waar ik aan kan draaien. Als ik hieraan draai merk ik dat er wat gebeurt waardoor de lucht door andere kanalen geleid wordt. Dit lijkt mij goed, maar dit tandwiel wordt door geen enkel ander mechanisme aangestuurd?

hopelijk weet iemand wat er kan zijn of hoe dit zou moeten werken.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Welkom op ON mooie forum, foto moet op een online pagina gezet worden zoals www.mijnalbum.nl en dan de link hier in het bericht er bij zetten.
Er zijn nog diverse andere pagina's waar dat gratis kan..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
mooijman

Bericht door mooijman »

hieronder dan de foto ( of de link naar de foto ):

Afbeelding
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Mooi man gelukt..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”