sinds een paar weekjes ben ik eigenaar van een clio phase 2 1,5 dci. Ik ben er erg blij mee en heb d.m.v. dit forum ook al een paar kleine reparaties uitgevoerd ( lampjes vervangen van warmteschakelaar en blazer, 3e remlicht vervangen ). erg handig dus zo'n forum

echter heb ik een klein probleempje ontdekt. de schakelaar die bepaalt waar de lucht naar geblazen wordt lijkt niet goed te werken. Maar 2 posities zijn mogelijk ( voorruit en gezicht-voorruit ). Alle tussenstanden lijkt hij wel op te staan, maar er gebeurt niks en bij een lichte aanraking schiet de schakelaar weer terug naar zijn begin (of eind ) stand.
ik heb vervolgens gekeken waar de kabel van de schakelaar naartoe loopt, rechts onder het dashboard. Daar valt me op dat de arm waar de kabel aan vast zit maar 2 standen kent. Er zit echter een tandwiel links onder het centrum van de arm welke ik met mijn vinger kan draaien ( met enige kracht ) maar deze staat niet in verbinding met de kabel of een ander mechanisme ( voor zover ik kan zien ).
mijn vraag is nu of ik hier iets aan kan veranderen of dat het luchtverdeelhuis in de verkeerde positie staat? Hoe kan ik deze weer in de 'basispositie' krijgen ( en wat is de basispositie ) en ook de schakelaar in de console? ik kon in de werkplaatshandboek niks vinden hierover.