In mijn Clio (2.2) zou ik graag een boordcomputer-functionaliteit hebben.
Mijn huidige tellerbak kan alleen de kilometerstand (ODO/TRIP) aangeven.
Nu had ik begrepen dat ik daarvoor de volgende items nodig heb:
- Tellerbak (met bc functie)
- Ruitenwisserhendel met '3 stipjes'/wisseltoets (is deze los te vervangen?)
Ik vraag mijzelf alleen af of de stekkers van de tellerbak 1 op 1 gaan passen (ik weet niet precies wat voor type stekker ik heb; zijn hiervan verschillende aansluitingen?)
En rest mij de vraag wat er met de weergegeven kilometerstand (ODO) gebeurt, deze staat nu op ong. 112.500, blijft deze behouden?
Boordcomputer / tellerbak
Boordcomputer / tellerbak
Groeten,
Eric
Clio 2 Phase 2 | 1.2 Expression 'Community' - Gris Boréal
Eric
Clio 2 Phase 2 | 1.2 Expression 'Community' - Gris Boréal
Re: Boordcomputer / tellerbak
Wow, is dat zo? Het is weliswaar verboden, maar je kunt dus zo een sloopunit met minder km's plaatsen..? Met al die elektronica aan boord zou je toch verwachten dat ze de km-stand ergens in een specifiek bij de auto horende computerunit bewaren i.p.v. "gewoon" in een uitwisselbare tellerbak.hostler schreef:Kilometerstand zit in de tellerbak.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Volgens mij houdt de ECU de kilometerstand bij....
Zou kunnen, maar ik meende ergens (op dit forum) gelezen te hebben dat de kilometerstand ook in de tellerbak zit.
Via google vind ik het volgende:
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... -vervangen
Daar heeft iemand zijn tellerbak ook vervangen en de kilometerstand stond daarna fout. Het gaat om een Clio 2 fase 2, net als de TS heeft.
Via google vind ik het volgende:
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... -vervangen
Daar heeft iemand zijn tellerbak ook vervangen en de kilometerstand stond daarna fout. Het gaat om een Clio 2 fase 2, net als de TS heeft.