goedemiddag,
ik heb een clio 2 phase 1 1.68V met de motorcode K7M-744/745 ik neem aan dat de 745 16v is??
Vanmorgen toen ik naar de supermarkt reed op et moment dat ik wegreed tot de supermarkt had ik een grote witte wolk achter mn auto aan het hele stuk naar de supermarkt.
het aanslaan ging ook niet super (pas de 3e keer).
maar op de weg terug was de motor wel wat op temperatuur had er toen minder last van.
het koelvloeistofreservoir was leeg.
dus koelvloeistof erbij gedaan stukje gereden en het rook vreemd niet als normale uitlaatgassen.
als de motor loopt en als ik rijdt hoor je een borrelend geluid .
het rare vindt ik dat mn olie gewoon schoon is dus geen mengeling met koelvloeistof.
dus de garage gebeld waarschijnlijk kopping vanwege mn lege reservoir.
toen ik laatst op de snelweg reed had ik een verbruik van gemiddeld 1 op 10 terwijl dit normaal 1 op 15 a 16 is.
heeft iemand dit eerder meegemaakt??
ik weet dat deze blokken gevoelig zijn voor de koppakking.
is dit waarschijnlijk de koppakking of heeft iemand een ander idee??
ik laat de auto voor de zekerheid even staan.
alvast bedankt
koppakking??
-
ClioRijder92
Re: koppakking??
Ik ben alvast aan et kijken voor eventueel een 1.6 16v blok mocht er veel mis zijn.
Heb al wat rondgekeken maar wat heb er verder allemaal voor nodig??
Ik weet dat je een andere kabelboom , ECU , sleutel nodig hebt.
Wat is er eventueel nog meer nodig??
Ik weet ook dat ie opnieuw gekeurd moet worden.
Alvast bedankt
Heb al wat rondgekeken maar wat heb er verder allemaal voor nodig??
Ik weet dat je een andere kabelboom , ECU , sleutel nodig hebt.
Wat is er eventueel nog meer nodig??
Ik weet ook dat ie opnieuw gekeurd moet worden.
Alvast bedankt
Re: koppakking??
Wat je beschrijft lijkt inderdaad veel op een lekke koppakking.
En wat je precies nodig hebt wanneer je er in plaats van de 8 klepper een 16 klepper in zet zit je ook aardig in de richting. Komt dan de slotenset (tenzij je met twee sleutels wilt lopen) en RF ontvanger bij. Ik denk dat je nu IR hebt? Uitlaat (katalysatordeel) moet je ook even naar kijken, 8v heeft geloof ik één lambda, de 16v heeft er twee.
Verschil in PK's is niet groot genoeg om herkeuring noodzakelijk te maken en voor de wijziging in milieu eisen van het blok maakt het volgens mij ook niets uit.
En wat je precies nodig hebt wanneer je er in plaats van de 8 klepper een 16 klepper in zet zit je ook aardig in de richting. Komt dan de slotenset (tenzij je met twee sleutels wilt lopen) en RF ontvanger bij. Ik denk dat je nu IR hebt? Uitlaat (katalysatordeel) moet je ook even naar kijken, 8v heeft geloof ik één lambda, de 16v heeft er twee.
Verschil in PK's is niet groot genoeg om herkeuring noodzakelijk te maken en voor de wijziging in milieu eisen van het blok maakt het volgens mij ook niets uit.
-
ClioRijder92
Re: koppakking??
Bedankt voor de reactie:)
Vandaag een second opinion gevraagd bij een universele garage.
bleek mn koelvloeistof reservoir te vol te zitten waardoor die borrelde en het eruitgooide.
dat was in combinatie met lucht in mn systeem.
scheelt ff een hondertje of 6
Hij is ook weer zo rustig als eerst.
loopt weer goed.
ik neem deze info sowiese mee mocht het wel zover zijn.
Vandaag een second opinion gevraagd bij een universele garage.
bleek mn koelvloeistof reservoir te vol te zitten waardoor die borrelde en het eruitgooide.
dat was in combinatie met lucht in mn systeem.
scheelt ff een hondertje of 6
Hij is ook weer zo rustig als eerst.
loopt weer goed.
ik neem deze info sowiese mee mocht het wel zover zijn.
-
ClioRijder92
Re: koppakking??
Maar nog even over mn startprobleem.
Vannochtend weer drie keer moeten proberen.
Hoor vaak bdp sensor maar kunnen het ook mn bonines zijn??
Vannochtend weer drie keer moeten proberen.
Hoor vaak bdp sensor maar kunnen het ook mn bonines zijn??
Re: koppakking??
Bij wel starten, maar niet aanslaan is de eerste verdachte de BDP sensor.
Stekkerverbinding loshalen en inspuiten met contactspray is soms al voldoende.
Misschien is de sensor alleen vervuild aan de buitenkant dan kun je volstaan met die schoonmaken.
Stekkerverbinding loshalen en inspuiten met contactspray is soms al voldoende.
Misschien is de sensor alleen vervuild aan de buitenkant dan kun je volstaan met die schoonmaken.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht