Controlelicht mistlamp knippert bij aanremmen... ideeën?
Controlelicht mistlamp knippert bij aanremmen... ideeën?
In een Clio 1.5 dci 2002 (2.2):
Bij zacht aanremmen knippert soms heel even het lichtje van de mistlamp achter. Snap nog niet helemaal hoe dat kan (de verlichting werkt perfect), maar ik begin denk ik maar eens met de massapunten opzoeken.
Heb de stekkers op de achterlichten nagekeken (omdat dat mistlicht ook achter zit), contacten schoongepoetst en ingespoten met contactspray, daarna een kort stukje gereden maar hij doet het nog steeds. Zag nog wel iets in een topic hier over "bijbuigen" van de contactpunten.
Heeft er nog iemand meer ideeën?
Bij zacht aanremmen knippert soms heel even het lichtje van de mistlamp achter. Snap nog niet helemaal hoe dat kan (de verlichting werkt perfect), maar ik begin denk ik maar eens met de massapunten opzoeken.
Heb de stekkers op de achterlichten nagekeken (omdat dat mistlicht ook achter zit), contacten schoongepoetst en ingespoten met contactspray, daarna een kort stukje gereden maar hij doet het nog steeds. Zag nog wel iets in een topic hier over "bijbuigen" van de contactpunten.
Heeft er nog iemand meer ideeën?
Laatst gewijzigd door dci op 30 dec 2014 00:10, 3 keer totaal gewijzigd.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: Controlelicht mistlamp knippert bij aanremmen... ideeën?
Niet om heel vervelend te klinken (gewoon een verbeterpuntje voor de volgende keer).
Maar met een beetje beter zoeken via google en/of het forum had je kunnen vinden dat de makkelijkste eerste om na te kijken de stekkerverbindingen aan de achterlichten zijn.
Daarna kan je altijd nog de moeilijker bereikbare massapunten opzoeken.
Maar met een beetje beter zoeken via google en/of het forum had je kunnen vinden dat de makkelijkste eerste om na te kijken de stekkerverbindingen aan de achterlichten zijn.
Daarna kan je altijd nog de moeilijker bereikbare massapunten opzoeken.
Hmm, dat had ik er inderdaad even bij moeten zetten.
Zal het even toevoegen in de eerste post.

Zal het even toevoegen in de eerste post.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Je kan ook nog de voetjes van de lamp zelf bekijken, maar anders word het denk ik inderdaad op zoek naar de massapunten
Thanks! Dit weekend weer even klussen 

Laat de oplossing even weten, mijne doet dit ook soms :P
Doe ik! Had de vraag overigens ook op een ander forum staan. Daar gaf men aan dat ik de massapunten wel kon overslaan en dat het in de achterlichtunits moet zitten (contacten).hostler schreef:Laat de oplossing even weten, mijne doet dit ook soms :P
Op het dash idd. Ken de draadboom van de clip niet, maar vind een lampje (of relais) in serie met de daadwerkelijke lamp wel een Franse oplossing.
remlichtschakelaar die iets met het controlelampje van de mistlampen doet.. dat lijkt me hooguit een gesmolten print of draadboom.
kan je onderbouwen waarom je dat denkt?
remlichtschakelaar die iets met het controlelampje van de mistlampen doet.. dat lijkt me hooguit een gesmolten print of draadboom.
kan je onderbouwen waarom je dat denkt?
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
nee hoor niet in je dash, hij gaat dan gewoon je massa zoeken dus via je mistachterlichtkabel (vandaar dat die vaak vaagjes of kort weergegeven word op je dash
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Nee hoor Herman, als je op moment surpreme dan ook achter de auto zou staan zou je ook zien dat het rem/knipperlicht of wat dan ook even wat minder fel brand en het mistlicht heel vaagjes oplicht.