Geluidsboxen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
ElcoK

Geluidsboxen

Bericht door ElcoK »

Beste,

Ik heb gemerkt de afgelopen weken als ik een lekker muziekje wil luisteren dat de Bass klanken het moeilijk aan kunnen, ik denk er over na om mijn boxen te vervangen door betere. Of hebben jullie tips of andere opmerkingen waardoor ik heerlijk muziek kan luisteren tijdens het rijden?
Ik heb een Renault Clio 1.2TCe 20th Anniv uit 2010.

Alvast bedankt.

Afbeelding
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Geluidsboxen

Bericht door Duck »

Dat is een hele beste oplossing ElcoK.
Heb deze ook in mijn Clio 2, maar dan onder de bijrijders stoel.
Deze neemt de bass functie van je huidige speakers over en geeft een mooie zuivere bass.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Re: Geluidsboxen

Bericht door Da Freeze »

De subwoofer is inderdaad een goede optie, maar dat is met behoud van de originele autospeakers half werk. Ik heb zelf deze Pioneer set aangeschaft. Deze is speciaal ontwikkeld voor Renault en is plug&play. Voor 125 euro heb je een aanzienlijke geluidsverbetering. Daarna kan je altijd nog een sub overwegen.
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-s ... -ts-q131c/

Het voordeel is dat je de nieuwe speakers direct op de stekkers van je Renault aansluiten. Je hoeft dus geen kabels te strippen en stekkertjes te lassen. Daarnaast zitten de filters in de speakers gebouwd, zodat je niet nog eens allerlei filterunits er tussen hoeft te zetten. Voor 125 euro heb ik even getwijfeld, maar nu het erin zit ben ik blij dat dit zijn geld waard is. De belasting van de speakers is zoveel hoger dan van de fabrieksspeakers, dat onzuiverheden op hoog volume weg blijven.

De achterspeakers vervang ik later nog wel een keer en voor de power voeg ik nog wel een keer een sub toe. Maar ik mis het nog niet echt.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”