Hoog verbruik standaard banden!

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Co_OL

Hoog verbruik standaard banden!

Bericht door Co_OL »

Goedenmiddag,

Van fabriek af zitten er natuurlijk standaard Michelen Enerysavers onder, nu heb ik donderdag nieuwe winterbanden, Continental WinterContact TS850 laten monteren!

Wat verbazend is dat deze banden het brandstof verbruik pittig omlaag brengt, na ongeveer 400km verder is mijn standaard gemiddeld verbruik gedaald van 4,7l/100 naar 4,5l/400. Ik heb tijdens het rijden eens opgelet wat het actuele verbruik is tijdens het rijden onder bijna dezelfde omstandigheden dat ik reed met de zomerbanden vorige week.

Nou is het zo dat bij 82km/h mijn actuele verbruik gezakt is van 3,3-3,5l/100 naar 2,5-2,7l/100 en bij 132km/h van 6,3-6,8l/100 naar 5,0-5,6l/100!

Zijn de standaard enerysaver banden dan zo slecht voor het verbuik? Wat zijn jullie ervaringen met de standaard fabrieksbanden en andere merken/types?

Ik rij trouwens een Clio Estate 1.5 Dci Night and Day met 16"
goodje
über forummer
Contacteer:

Re: Hoog verbruik standaard banden!

Bericht door goodje »

Ik heb geen diesel, maar mijn verbruik met de standaard band is niet slecht rij gemiddeld 1-17 km, rustig rijden veel snelweg kilometer en dan weer gemiddeld 108 km op de snelweg.
Verder stop en go en uit laten rollen op de afritten of naar stoplichten die op rood staan.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Contacteer:

Bericht door Age »

Verplaatst. Het is immers geen Clio 3....

Zuiniger omdat de banden smaller zijn?
Groet, Age
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Ik zou eerst eens het werkelijke verbruik meten, dus km stand opschrijven en benzinebonnen bewaren. De boordcomputer vertrouw ik van geen kant.
Co_OL

Bericht door Co_OL »

Age schreef:Verplaatst. Het is immers geen Clio 3....

Zuiniger omdat de banden smaller zijn?

Oeps nog niet wakker denk...

Nee zelfde maat, winterbanden die verbruiken over het algemeen meer brandstof.
thijssie
forum starter
Contacteer:

Bericht door thijssie »

Waren de energy savers wel op spanning?
Co_OL

Bericht door Co_OL »

Dat mag ik hopen van fabriek af?
66 kW powerrr
forum starter

Bericht door 66 kW powerrr »

Pas als je de precieze bandenspanning weet en exact dezelfde rit onder dezelfde omstandigheden rijdt, wat al een prestatie op zich zou zijn, kun je dat weten. Zelf rijd ik ook met Energy Savers 195/55x16 (2,3 bar voor/ 2,2 achter) en WinterContact 850 185/65x15 (2,5/2,4). Ik verbruik met de winterbanden 5 a 10% meer (5,3 l/100 km), hoewel de banden minder luchtweerstand hebben en op meer druk staan. Dat komt door de winterse omstandigheden (motor langer koud, meer stroomverbruikers, auto ook af en toe inzetten voor korte ritjes) en de wat hogere rolweerstand.
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”