race membraam clio 4 RS
- hascliors40
- beginner
- Contacteer:
race membraam clio 4 RS
Vraagje, ik hoorde dat er in de clio 4 RS edc een klein membraam zit in de uitlaat. Als je wat gas geef hoor je eerst een mooie roffel zoals ik had in mijn golf 5 R32 daarna na een paar seconden is het weg. Is er een manier om dat membraam open te laten staan zodat je altijd die mooie roffel houdt?
Re: race membraam clio 4 RS
Er zit geen membraan in de uitlaat, wat jij bedoelt zit in de inlaat, het is een pijp die middels dit membraan of klep opengezet wordt waardoor het inlaatgeluid versterkt binnen te horen is.
Ik weet niet of je 'm open kan laten staan, hij is iig elektronisch gestuurd.
http://www.forgemotorsport.com/media/Cl ... ctions.pdf
Kijk ff in het documentje hierboven, daarbij zie je op de 2e foto de klep/membraan zitten, schuin achter/tussen de dumpvalve en de olievuldop. De pijp waar het geluid door gaat is die met die geribbelde mantel eromheen en zit tegen het schutbord aan in een soort van plastic omgekeerd bakje uitkomt.
Ik weet niet of je 'm open kan laten staan, hij is iig elektronisch gestuurd.
http://www.forgemotorsport.com/media/Cl ... ctions.pdf
Kijk ff in het documentje hierboven, daarbij zie je op de 2e foto de klep/membraan zitten, schuin achter/tussen de dumpvalve en de olievuldop. De pijp waar het geluid door gaat is die met die geribbelde mantel eromheen en zit tegen het schutbord aan in een soort van plastic omgekeerd bakje uitkomt.
De buis die open staat zodat je het inlaatgeluid binnen versterkt wordt staat altijd open in de sport of race stand. En de topic starter heeft het over een geluid dat na een paar seconden weg is, dus ok neem aan dat de TS het ergens anders over heeft.
TS, bedoel jij het geluid in sport en race stand als je juist na veel gas geven deze even los laat?
TS, bedoel jij het geluid in sport en race stand als je juist na veel gas geven deze even los laat?
Beschrijving van de TS komt mij bekend voor. Ik heb een clio 4 rs monaco gp. Bij lage toeren en redelijk wat gasgeven klinkt er een mooie roffel die bij een bepaald toerentak 'wegvalt'/niet meer hoorbaar is. ik vind dit geluid bij race en sportstand juist wat minder sterk te horen.
Het geluid wat te horen is, zeker omdat het zo bepaald wordt door (de stand van) het gaspedaal is volgens mij toch echt duidelijk een aanzuig / inlaatgeluid. Misschien dat zodra de turbo opspint daardoor het aanzuiggeluid veranderd doordat de turbo het overneemt.
- hascliors40
- beginner
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties.
- hascliors40
- beginner
- Contacteer:
iemand ervaring dan met het Miltek uitlaat systeem?
Vind een mooi race geluid wel belangrijk of een K&N 57i of Green filter.
Kan op YouTube nog geen filmpje vinden van een clio rs edc met een sport filter.
Vind een mooi race geluid wel belangrijk of een K&N 57i of Green filter.
Kan op YouTube nog geen filmpje vinden van een clio rs edc met een sport filter.