Gelukkig vanwege mijn technische achtergrond ben ik erachter waarom de ruitenwissers niet goed werkte en mijn lichten na het uitschakelen van de auto opeens weer aangingen als ik de deur dichtdeed.
De schakelaar heeft een connector kabel die doorgelust is naar de ruitenwisser unit. Deze kabel is aan de linkerkant vrij strak gelust waardoor bij elke richtingaanwijzer actie de kabel een stuk gerekt wordt waardoor de 2 uiterste polen langzaam gingen slijten. maar doordat alles vast zat zaten deze eigenlijk als 2 draadjes tegen elkaar waarbij elke gerommel er wel "kortsluiting"kreeg. Vandaar dat bij het uitschakelen van de motor het licht toch nog geactiveerd kan worden.
Ik ben nu zover dat ik gewoon VEEL geld wil besparen door alleen deze kabel te vervangen, ik kan deze uiteindelijk wel fixen maar dan moet ik de rest kabel verwijderen van de groene connector, maar dat is het laatste wat ik ga doen als ik voor deze week geen alternatief kan vinden. De complete unit bij de dealer is maar liefst 241 euro !
Mijn vraag is dus of iemand weet of die kabels compatible met elkaar zijn (99%) zodat ik een goedkoper unit uit die reeks bij een sloop kan halen waar het kabel nog goed is.
Ik heb het model 88102002141 en er zijn vele units te vinden in de clio 3 klasse maar dan met een ander nummer zoals 88102002090 en deze zijn wel veel te vinden.
Als iemand ervaring heeft en hetzelfde misschien heeft gedaan laat het me weten

Anders hak ik de knoop morgen of overmorgen door, want ik heb nu geen groot licht en alleen de handmatige sproeierstand werkt

En zal ik de post updaten met de bevindingen, in ieder geval bedankt