Spraakbesturing werkt (steeds) minder goed

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
martijnm
forum starter
Contacteer:

Spraakbesturing werkt (steeds) minder goed

Bericht door martijnm »

Onze Clio is inmiddels een jaar oud en tot op heden geen grote minpunten aan kunnen ontdekken. Regelmatig bel ik mijn vriendin vanuit de auto en dat ging altijd prima met spraakbesturing. Echter lukt het de laatste 2 maanden steeds vaker niet om de naam uit het telefoonboek te selecteren. "Ik heb u niet goed begrepen" klinkt bijna altijd uit de luidsprekers, terwijl het selecteren van de telefoon wel werkt. Ik krijg geen meldingen dat ik slecht te verstaan ben aan de telefoon en ook verkoudheid of schorre stem zijn door de langere termijn wel uitgesloten.
Ben ik de enige met dit probleem?
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Spraakbesturing werkt (steeds) minder goed

Bericht door klmklmklmklm »

Ik merkte op dat als je alles nog eens opnieuw erop zet of als er een update kwam het slechter of wel beter werkte.Nu werkt het bij mij al een tijdje zeer goed.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Ha.. ik dacht dat ik me dat inbeelde.. ik heb dat inderdaad ook.. ze herkent steeds slechter wat ik wil, of wie ik wil bellen..
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Volgens mij heb ik het euvel ontdekt. In het verleden sprak ik zowel voornaam als achternaam en eventueel welk nummer (mobiel/werk/enz.). Als ik nu alleen achternaam en welk nummer roep, dan werkt alles zoals het hoort. Het grappige is dat R-Link wel antwoord met de voornaam en achternaam die gebeld gaan worden.
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Alle gevonden opties verschijnen op je scherm en worden voorgelezen. Je kan dus eenvoudig kiezen. Ben wel met je eens dat het er niet beter op geworden is, maar het geeft in ieder geval aan dat het niet om een kapotte microfoon gaat.

Renault moet dus via een update dit probleem oplossen.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Er is onlangs (één/twee weken geleden?) een nieuwe systeem software uitgebracht. Even langs de dealer voor een update?
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Een maand geleden heeft onze Clio een A/B-beurt gehad, inclusief een update van R-Link, in verband met problemen. Deze heeft niets aan het probleem veranderd. Deze had blijkbaar betrekking op GPS, dus jouw update is een latere?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

3 weken geleden stond de laatste versie er op, afgelopen vrijdag een update gekregen. Is wel een Captur en ik weet niet of er verschil in de systeem software zit tussen de Captur en Clio.
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

even voor mijn beleving.. een systeemupdate, dat is een update die niet zelf gedaan kan worden? Hoe zorgt Renault er dan voor dat ik de laatste in mijn bezit krijg.. behalve dan als ik 1 keer per jaar de garage bezoek voor een onderhoudsbeurt?
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Bericht door Surreallistic »

Bij mij werkt het niet? Krijg een melding in de trent dat de spraakbesturing niet met de gekozen stem/taal werkt..... Ligt het dan misschien aan de stem die wij gebruiken van TomTom? Dat is niet de standaard computerstem, maar een vlaamse schone ;-)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wazige! schreef:even voor mijn beleving.. een systeemupdate, dat is een update die niet zelf gedaan kan worden?
Inderdaad, dat kan alleen de dealer. Hopelijk gaat dat wel veranderen dat je deze updates straks ook zelf kan doen.

@Surreallistic: Zou zo maar kunnen :chinrub:
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Ik heb inmiddels een nieuwe versie er op staan. Ik had in eens geen verbinding meer met mijn telefoon.. zomaar.. geen updates geweest op telefoon en niets aangepast aan de Rlink.. Garage heeft het opgelost door nieuwe versie er op te zetten.
Tevens had ik de 'klacht' dat de climate control erg koud is ten opzichte van de werkelijke temperatuur. Blijkbaar is daar ook software voor? Ze gaven aan dat ze hier ook wat vernieuwd hadden..

Ik heb ze meteen de CLIO letters laten verwijderen :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”